نامزد شدن سه اثر معماری ایرانی در لیست کوتاه جایزه‌ آقاخان | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۰۰

نامزد شدن سه اثر معماری ایرانی در لیست کوتاه جایزه‌ آقاخان

نام سه پروژه معماری ایرانی در لیست کوتاه جایزه‌ آقاخان ۲۰۲۲ منتشر شده است.

به گزارش صبا، بنیاد شبکه توسعه آقاخان (AKDN)، لیست کوتاه پروژه های نامزد را برای انتخاب به عنوان برنده این جایزه معماری در سال ۲۰۲۲ میلادی اعلام کرد که بر این اساس نام سه پروژه معماری ایرانی میان نامزدها به چشم می‌خورد.

سه پروژه «خانه‌ آبان» از مینا معین‌الدینی و محمد عرب از اصفهان در تهران، «موزه هنرهای معاصر و مرکز هنری آرگو» از احمدرضا شریکر و «مدرسه ابتدایی جدگال» در چابهار از آرش علی‌آبادی در میان نامزدهای این لیست از ایران به چشم می‌خوردند.

فرایند انتخاب آثار بر تفکراتی تاکید دارد که نه تنها نیازهای جسمی، اجتماعی و همچنین اقتصادی مردم را تامین کند، بلکه پاسخگوی ایده آلی برای انگیزه های فرهنگی آنها نیز باشد.

جایزه معماری آقاخان (Aga Khan Award for Architecture – AKAA) جایزه‌ای است که هر سه سال یک بار از سوی بنیاد شبکه توسعه آقاخان به یک یا چند معمار زنده اعطا می‌شود.

این جایزه که در سال ۱۹۷۷ میلادی از سوی کریم آقاخان پایه گذاشته شد، از نظر مالی برترین جایزه معماری در جهان بشمار می‌آید. هدف از این جایزه، شناخت نمونه‌های برتر معماری که هم طرح‌های نوین را در بر گیرد، هم فاکتورهای اجتماعی و بهبود و توسعه آنها، و نیز مفاهیم بازسازی، دوباره استفاده سازی، محافظت و طراحی محیط زیست عنوان شده است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است