پوستر نمایش «پروین» با طراحی مهدی دوایی رونمایی شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۱۵

پوستر نمایش «پروین» با طراحی مهدی دوایی رونمایی شد

پوستر نمایش «پروین» با طراحی مهدی دوایی رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری صبا، به نقل از روابط عمومی نمایش «پروین»، پوستر نمایش «پروین» که برشی از زندگی پروین اعتصامی، یکی از مشهورترین شاعران زن ایران است، با طراحی مهدی دوایی رونمایی شد.

مهدی دوایی طراح گرافیک که بیش از ۲۰۰ طراحی پوستر و مدیریت هنری در کارنامه‌ کاری خود دارد، طراحی پوستر نمایش «پروین» را برعهده داشته است، دوایی همچنین مدیر هنری سی و نهمین و چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر بوده است.

دوایی در  یادداشتی در این باره چنین گفت: «حسین کیانی فراتر از یک همکار، دوست، معلم و برادر بزرگتر من است. این شکل از مراوده گاهی حتی نه با زیاده حرف زدن، که با بودن و درکِ عمقِ ته‌نشین شده‌ حضورش در تنهایی‌های گاه‌به‌گاه‌مان شکل گرفته است. اعتمادی قلبی و مراوده‌ای روحی. تلاشم بر این بود تا در «پروین» دنیای حسین را درک کنم. مثل غواصی که خلع سلاح از تکنیک و داشته‌هایش بی‌سپر وارد دنیای او می شود و تلاش میکند تا هسته‌ی مرکزی و ذات هنرمندانه‌ی مولف را درک کند و سپس آن را با الفبای تصویر به زبانی دیگر -گرافیک- ترجمه کند، امیدوارم ترجمه‌ام الکن نبوده باشد. تمام تلاشم را کردم تا این برگردان صادقانه باشد و وفادار به اصل. متن حسین سرشار از تصاویری‌ست که هر کدام می‌توانست ایماژی باشد که پوستر این نمایش را شکل دهد. اما در این میان تنهایی و خلوت پروین، هنرمند، برای من جذابترین قاب بود. کلنجاری رنج‌بار که هنرمند حین مواجهه با خود در تنهایی‌اش می‌برد و حاصلش را به عنوان اثر هنری به دیگران هِبه می‌کند. پروین خودِ حسین کیانی‌ست. پروین تک تک ماییم.»

نمایش «پروین» به نویسندگی و کارگردانی حسین کیانی، تهیه کنندگی داود نامور و بازی نرگس محمدی، امین زندگانی، مهران‌رنج‌بر، مجید رحمتی، سیدجواد یحیوی، جواد مولانیا، مریم ندایی، آتنا تندرو، سهیل ملکی، فربد غفاری، اکرم محمدی و هوشنگ قوانلو هر روز ساعت ۱۹ در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه می رود.

از دیگر عوامل این نمایش می‌توان به رضا مهدی‌زاده (طراح صحنه)، پریدخت عابدین‌نژاد (طراح لباس)، ماریا حاجیها (طراح گریم)، رضا خضرایی (طراح نور)، محمد گودرزیانی (دستیار کارگردان، برنامه‌ریز و مدیرتولید)، محمد صادق زرجویان (ساخت تیزر و عکاس تبلیغاتی)، سارا حدادی (مدیر روابط عمومی، مشاور رسانه‌ای و تبلیغات) و اردلان آشناگر (عکاس) اشاره کرد.

نمایش «پروین» کاری از گروه تئاتر ملی چریکه، به نویسندگی و کارگردانی حسین کیانی و تهیه‌کنندگی داود نامور هر روز به جز شنبه‌ها، ساعت ۱۹ در سالن اصلی مجموعه تئاترشهر، روی صحنه است. علاقه‌مندان برای تهیه بلیت می‌توانند به سایت تیوال مراجعه کنند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است