اعتراض هنرمندان «رویداد فرهنگی هنری مترو» به پرداخت نشدن دستمزدها/ کوتاه نمی‌آییم | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۳۳
جمال رحمتی با صبا مطرح کرد:

اعتراض هنرمندان «رویداد فرهنگی هنری مترو» به پرداخت نشدن دستمزدها/ کوتاه نمی‌آییم

جمال رحمتی گفت که مسئولان معاونت امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری متروی تهران پس از گذشت یک سال از برگزاری یک رویداد هنری هنوز دستمزد هنرمندان را تسویه نکرده‌اند.

جمال رحمتی هنرمند کارتونیست و دبیر «اولین رویداد بزرگ فرهنگی هنری مترو» در گفتگو با خبرنگار تجسمی صبا درباره مشکلاتی که هنرمندان حاضر در این رویداد با دست اندرکاران آن دارند، عنوان کرد: مردادماه سال ۱۴۰۰ در ایوان انتظار متروی ولیعصر «اولین رویداد بزرگ فرهنگی هنری مترو» به همت معاونت امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری متروی تهران با حضور ۱۱۸ هنرمند در ۷ رشته هنری شامل عکاسی، نقاشی، طراحی، تصویرسازی، حجم، گرافیک و کارتون برگزار شد.

او ادامه داد: طبق قولی که آن زمان به ما دادند، قرار بود در کمتر از یک ماه دستمزد هنرمندان تسویه شود اما پایان برگزاری این رویداد همزمان با جابه‌جایی مدیران بود و گروه مدیریتی جدید عملا به دلایلی که نمی‌دانم، شروع به کارشکنی‌های فراوان کردند به طوری که حتی نفس برگزاری رویداد را هم منکر شدند و درواقع ماه‌ها طول کشید تا ما اثبات کنیم که این رویداد برگزار شده است درعین اینکه تمام تصاویر، ویدیوها و اخبار آن همه جا منتشر و ثبت شده بود.

این هنرمند کارتونیست اظهار کرد: اکنون پس از گذشت نزدیک به یک سال از برگزاری آن رویداد تازه پذیرفته‌اند که بخشی از پول ما را بدهند اما همچنان این مشکلات رفع نشده است.

او در ادامه تاکید کرد: با توجه به شرایط موجود همکاری من با متروی تهران در رویدادهای هنری آینده به هیچ عنوان ادامه نخواهد داشت زیرا به نظرم رفتار آن‌ها با قشر هنرمندان بسیار غیرحرفه‌ای بود. تمام فعالیت‌های یک نهاد فرهنگی و اجتماعی برای فرهنگسازی در جامعه قاعدتا باید ازطریق هنرمندان صورت بگیرد و چقدر باید مدیریت یک جایی بی‌تدبیر باشد که خود را مقابل هنرمندان قرار دهد، آن هم هنرمندانی که سرشناس هستند و در شبکه‌های مجازی دنبال‌کنندگان زیادی دارند. درواقع این عین بی‌سیاستی‌ست که ۱۱۸ هنرمند شاخص را جمع کنی تا آن ها علیه تو در فضای مجازی مطلب منتشر کنند.

رحمتی درباره اهمیت توجه به برگزاری رویدادهای هنری در مکان‌هایی مانند متروی تهران که با عموم مردم در ارتباط است، توضیح داد: بخشی از کاری که سازمان‌های فرهنگی باید انجام دهند، ایجاد ارتباط با مردم است و این رویه در کل دنیا مرسوم است و بخش دیگر وظایف آن‌ها فرهنگسازی است که عملا این اتفاق بدون گرفتن ارتباط با هنرمندان و مردم صورت نمی‌گیرد. همین مسائل‌ است که یک سازمان و نهاد دولتی یا خصوصی را مردمی می‌کند و همواره این اتفاق از مسیر هنرمندان امکان‌پذیر است یعنی هنرمندان واسطه میان نهادهای دولتی و خصوصی با عموم مردم هستند.

این کارتونیست در پایان خاطرنشان کرد: حال مسئولان برگزاری آن رویداد هرچقدر کارشکنی کنند، ما باز پیگیری می‌کنیم زیرا در مقابل ظلم نباید ساکت بود اما اتفاقی که در این میان رخ داد این است که این نهاد فرهنگی وجهه خود را میان هنرمندان و به تبع آن در سطح عموم مردم تخریب کرد.

خبرگزاری صبا پیگیر موضوع از سوی معاونت امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری متروی تهران است تا توضیحات آنها را نیز منتشر کرده و موضوع و دلایل آن را از زاویه دید آنها نیز منعکس کند.

ندا زنگینه

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است