«فرار از زندان»؛ یک سریال مهیجِ سرگرم‌کننده و درجه یک | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۱۱
به بهانه پخش از شبکه تماشا تلویزیون ایران؛

«فرار از زندان»؛ یک سریال مهیجِ سرگرم‌کننده و درجه یک

به بهانه پخش سریال پرطرفدار «فرار از زندان» از شبکه تماشا به این مجموعه نگاهی انداخته ایم.

به گزارش خبرنگار سینمای جهان صبا، به بهانه نمایش سریال محبوب «فرار از زندان» از شبکه تماشا که طبق برنامه قرار است از روز ۳۱ خرداد هر شب ساعت ۲۲ از این شبکه پخش شود، نگاهی کوتاه به این سریال انداخته ایم.

«فرار از زندان» نام مجموعه درام مشهور تلویزیونی ساخته پل شیورینگ است که موسیقی متن آن را نیز رامین جوادی آهنگساز ایرانی آلمانی ساخته است. جوادی برای موسیقی این سریال در سال ۲۰۰۶ نامزد جایزه امی شد.

داستان «فرار از زندان» حول دو برادر به نام های لینکلن باروز و مایکل اسکافیلد می گذرد. باروز برای جرمی که مرتکب نشده است به زندان ابد محکوم می شود و اسکافیلد برای نجات برادرش از زندان و پاک کردن اثرِ او، یک نقشه دقیق طراحی می کند.

روند تولید

این سریال در حقیقت قرار بود سال ۲۰۰۳ ساخته شود به دلیل نگرانی های شبکه فاکس نسبت به موفقیت مجموعه از سوی این شبکه رد شد با این حال محبوبیت رو به رشد دو سریال «۲۴» و «لاست» موجب شد تا فاکس در سال ۲۰۰۴ تصمیم به ساخت این مجموعه بگیرد.

بازخوردها

اولین فصل «فرار از زندان» که روز ۲۹ آگوست ۲۰۰۵ روی آنتن رفت واکنش اغلب مثبت منتقدان و تحسین گسترده مخاطب ها مواجه شد. موفقیت سریال باعث شد تا سازندگان که در ابتدا فصل اول را ۱۳ قسمت برنامه ریزی کرده بودند، به دلیل محبوبیت گسترده آن، ۹ قسمت دیگر را به آن اضافه کنند.

سریال از لحاظ تماشاگر فصل به فصل روند سقوطی داشت به طوری که در فصل اول این مجموعه ۱۰٫۲۴ میلیون تماشاگر داشت در حالیکه در فصل پنجم و نهایی تعداد تماشاگران به عدد نازل ۲٫۳۰ میلیون مخاطب رسید.

نکاتی درباره سریال

گفته می شود در ۱۳ زندان در آمریکا، تماشای سریال برای زندانیان ممنوع اعلام شد.

استیسی کیش بازیگر نقش نگهبان زندان در سریال، برای آماده شدن، مدت ۶ ماه را در زندانی در بریتانیا گذراند و شخصیت خودش را از مسئول آن زندان الگوبرداری کرد.

بیشتر سکانس های زندان این مجموعه در سلولی فیلمبرداری شده است که محل اقامت قاتل سریالی مشهور آمریکایی به نام جان وین گیسی بود.

موفقیت «فرار از زندان» بر بسیاری از آثار فرهنگ عمومی تاثیر گذاشت از جمله اینکه تعدادی فیلم کوتاه و بازی ویدیویی  با الهام از این سریال ساخته شد.

نقدهای کوتاه سریال

هیتر هاوریلسکی منتقد «سالن.کام» در ستایش فصل اول سریال نوشت: این مجموعه مثل این است که روی پله برقی ایستاده اید. شما روی پله برقی حرکت کردن را یک سواری پر جنب و جوش نمی دانید با این حال، پیاده شدن از آن به طرز حیرت انگیزی سخت و دشوار است.

رابرت لوید منتقد لس آنجلس تایمز نوشت: بخشی از لذت ویژه این سریال، تماشای یک شخصیت قهرمان فوق العاده شکست ناپذیر است.

بتسی بوزدش منتقد دی وی دی ژورنال درباره مجموعه این چنین عنوان کرد: «فرار از زندان» یک اثر مهیجِ سرگرم کننده و درجه یک با بازیگران قوی است.

مارک آلن منتقد با تمجید از بازیگر نقش اصلی مجموعه گفت: ونتورث میلر در نقش اصلی سریال فوق العاده است و بازیگران مکمل مجموعه نیز به اندازه کافی شرارت دارند.

مجموعه پر طرفدار «فرار از زندان» قرار است از روز ۳۱ خرداد هر شب ساعت ۲۲ از شبکه تماشا پخش شود.

مصطفی علوی

انتهای پیام/

«فرمانروای نقاب‌دار»؛ درام‌ تاریخی کره‌ای که خسته‌تان نمی‌کند

«سگ»؛ سفر جاده‌ای چنینگ تیتوم با یک سگ دوست‌داشتنی

«آنچارتد»؛ پوچ و بی‌‎معنی و بی مزه و ناامیدکننده

«مرگ روی نیل»؛ حسی بین دوست داشتن و نداشتن

«۳۵۵»؛ اکشنِ متوسط با بازیگران شگفت‌انگیز

اروپایی‌ها نمی‌گذارند «جانی دپ» کوین اسپیسی شود/ مقاومت مقابل افول ستاره‌

معرفی ۳ فیلم روز جهان/ از حمله گرگ‌ها به یک شهر تا نقش مخوف هاروی کایتل

«سالخورده»؛ فیلمی که احتمالا تمشک‌های ۲۰۲۱ را جارو کند!

معرفی ۳ فیلم روز جهان/ از ربودن بچه لبرون جیمز تا فیلم جاده‌ای مارک والبرگ

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است