سفر به «جزیره اسرارآمیز» ژول‌ورن | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۰۵
معرفی کتاب؛

سفر به «جزیره اسرارآمیز» ژول‌ورن

رمان دوجلدی «جزیره اسرارآمیز» نوشته ژول‌ورن با ترجمه زهرا قدیمی به همت نشر افق منتشر شد.

به گزارش خبرنگار ادبیات خبرگزاری صبا، رمان دوجلدی «جزیره اسرارآمیز» نوشته ژول‌ورن با ترجمه زهرا قدیمی به همت نشر افق به چاپ رسید.

در خلاصه رمان آمده است: «جزیره‌ اسرارآمیز داستان پنج مرد است که بالنشان در جزیره‌ای ناشناخته و خالی از سکنه در اقیانوس آرام سقوط می‌کند. آن‌ها تمام هوش و مهارت خود را به کار می‌گیرند تا بتوانند در جزیره زنده بمانند و زندگی کنند ولی این تمام ماجرا نیست…»

رمان جزیره‌ «اسرارآمیز» نخستین بار در سال ۱۸۷۵ منتشر شد و حضور شخصیتی از «بیست هزار فرسنگ زیر دریا»، بر جذابیت آن افزود تا جایی که برخی جزیره‌ اسرارآمیز را ادامه‌ آن کتاب‌ می‌دانند.

ژول ورن (۱۹۰۵-۱۸۲۸) شهرتش را مدیون داستان‌های علمی‌تخیلی است. ورن به علم و پیشرفت علمی نگاهی مثبت داشت و توسعه‌ علوم را به‌مثابه‌ گسترش آگاهی می‌دانست. گاهی نگاه او به آینده و پیشرفت علوم اغراق‌آمیز است، اما تحت‌تأثیر فضای صنعتی زمانه‌ خود و آنچه مطلوب بشر است جهان داستانی بی‌بدیلی ساخته است.

«ناخدای دانوب»، «میشل استروگف»، «بیست هزار فرسنگ زیر دریا»، «جزیره‌ای در آتش»، «تب طلا»، «فرزندان کاپیتان گرانت»، «پانصد میلیون ثروت»، «دور دنیا در هشتاد روز»، «دیوار چین»، «پایان دنیا»، «پاریس در قرن بیستم»، «اژدهای دریایی»، «فانوس دریایی»، «گمشدگان اقیانوس»، «روبر فاتح» و… اشاره کرد.

جلد اول «جزیره اسرارآمیز» ۶۵۶ صفحه و ۱۶۰ هزار تومان و جلد دوم این رمان ۶۲۴ هزار تومان و ۱۵۵ هزار تومان قیمت دارد و هر دو جلد در قطع جیبی به چاپ رسیده‌اند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است