آثار خوشنویسی که از تنهایی هنرمند و عبور از پنجاه سالگی حکایت می‌کنند | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۰۶

آثار خوشنویسی که از تنهایی هنرمند و عبور از پنجاه سالگی حکایت می‌کنند

نمایشگاه «پس از پنجاه» چكيده اي از حدود چهار دهه تجربه و عبور از پنجاه سالگي احمد آريامنش در فرهنگسرای نیاوران برپا می‌شود.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران، جمعه ٢٧ خرداد ماه در گالری شماره یک فرهنگسرای نیاوران تازه ترین آثار احمد آریامنش با عنوان «پس از پنجاه» رونمایی خواهد شد. آثار به نمایش درآمده در این نمایشگاه چکیده ای از حدود چهار دهه تجربه و عبور از پنجاه سالگی این هنرمند است که ماحصل روزگار تنهایی و کرونا است.

احمد آریا منش در همدان به دنیا آمده و دارای مدرک استادی خط نستعلیق از انجمن خوشنویسان ایران و مدرک کارشناسی ارشد در رشته مدیریت شهرسازی است. وی در طی سالیان گذشته در نمایشگاه های بسیاری از جمله گالری های ساربان، والی، مژده، پردیس ملت، موزه هنرهای معاصر تهران، موزه امام علی، حراج تهران و … حضور داشته و در کشورهایی از جمله انگلستان، فرانسه، سوییس، الجزایر، ایتالیا، ترکیه، روسیه، قزاقستان و آمریکا، آثارش به نمایش در آمده است.

مجموعه حاضر منتخبی است از سری مجموعه های شخصی آریامنش که هر یک دارای زادگاه تئوری خاص خود است. وی به فراخور زمان، مکان و حال درونی خود، وارد یکی از احوالات مجموعه هایش می شود و فضای مورد نظرش را از خیال به واقعیت به تصویر می کشد.

آریامنش معتقد است که آثارش را بر مبنای آمیختن از عشق و عقل بنا می کند، چون بر این باور است که انسان همواره با این دو پدیده در تعامل و تقابل است و گاهی در این رزم و بزم، عقل برنده می شود و گاهی هم عشق… اصولا دنیا پر است از عناصر متضاد. از شب و روز گرفته تا زشت و زیبا و پست و بلند و… تا عقل و عشق…!!

آثار به نمایش درآمده در این نمایشگاه، جدیدترین تجربه های این هنرمند در نقاشی و حروف نگاری بوده که بسیار به فضای نقاشی نزدیک است.

علاقه مندان برای بازدید از این نمایشگاه می توانند در روزهای عادی از ساعت ۱۰ تا ۱۹ و در روزهای تعطیل از ساعت ۱۴ تا ۱۹ به فرهنگسرای نیاوران مراجعه کنند. این نمایشگاه تا ۴ تیرماه ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است