اعتراض پخش‌کننده «علف‌زار» به حذف فیلمش از موزه سینما/ مدیر موزه: فیلم‌هایی که مناسب خانواده باشد اکران می‌کنیم | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۴۰
مدیرعامل موزه سینما در گفتگو با صبا مطرح کرد؛

اعتراض پخش‌کننده «علف‌زار» به حذف فیلمش از موزه سینما/ مدیر موزه: فیلم‌هایی که مناسب خانواده باشد اکران می‌کنیم

مدیرعامل موزه سینما از چرخش تدریجی سالن سینمای متعلق به این مجموعه به سمت اکران فیلم‌های کودک و نوجوان خبر داد و نمایش ندادن فیلم «علف‌زار» را در این راستا دانست.

به گزارش خبرنگار سینمایی صبا، ظهر امروز سعید خانی مدیر دفتر پخش «خانه فیلم» که توزیع‌کننده فیلم سینمایی «علف‌زار» ساخته کاظم دانشی است، در یک استوری اینستاگرامی به موزه سینما اعتراض کرد و مدعی تحریم این فیلم در این نهاد وابسته به سازمان سینمایی شد.

مجید اسماعیلی مدیرعامل موزه سینما در گفتگو با صبا در این باره گفت: عبارت تحریم فیلم برداشت مغرضانه است. ما سه سالن داریم و از بین فیلم‌های دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد، آنچه را مناسب فضای موزه سینما هست، انتخاب می‌کنیم.

او ادامه داد: فیلم را متناسب با فضای موزه که تصمیم داریم بیشتر به سمت خانواده‌ها و دانش‌آموزان ببریم، انتخاب می‌کنیم. هیچ‌وقت اجباری نیست که همه فیلم‌های دارای مجوز در همه سینماها نمایش داده شود. این اجبار برای سرگروه‌های سینمایی و وقتی است که مسئول سینمایی کشور باشید.

این مدیر سینمایی توضیح داد: من با آقای خانی هم تلفنی صحبت کردم. بالاخره ایشان عضو بدنه سینمایی ایران هستند و تلاش‌شان را می‌کنند و من ایشان را هم دوست دارم، ولی بعضی حرف‌ها را چون ایشان متوجه نمی‌شوند، من به ایشان نمی‌گویم و آزارشان هم نمی‌دهم.

اسماعیلی درباره رویکرد موزه سینما تاکید کرد: حدود ۲۰ روز یا یک ماه پیش، یک گروه حدودا ۱۰۰-۱۲۰ نفره دانش‌آموزی به اینجا آمدند که می‌خواستند یک فیلم سینمایی را ببینند. من از ایشان خواهش کردم که آن را نبینند، چون به درد کودکان نمی‌خورد.

مدیر موزه سینما در پایان در پاسخ به پرسشی مبنی بر نمایش فیلم «مغز استخوان» که مناسب سنین کودک و نوجوان نیست، بیان کرد: طبیعتا یکباره این اتفاق نمی‌افتد که جریانی تثبیت شود. ولی برای این که آرام‌آرام اینجا پناهگاهی برای خانواده بشود که در موزه آموزش ببینند و از سینما استفاده کنند، این اتفاق می‌افتد. ضمنا قرارداد نمایش «مغز استخوان» قبل از حضور بنده در موزه سینما منعقد شده بود.

مصطفی قاسمیان

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است