شروع ضعیف فیلم‌های جدید در گیشه/ «انفرادی» و «علف‌زار» هم‌چنان می‌تازند | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۱۹
گزارش فروش هفتگی سینماها؛

شروع ضعیف فیلم‌های جدید در گیشه/ «انفرادی» و «علف‌زار» هم‌چنان می‌تازند

اکران چهار فیلم جدید و هفته‌ای بدون تعطیلی هم نتوانست گیشه سینمای ایران را تکان بدهد.

به گزارش خبرنگار سینمایی صبا، گیشه سینمای ایران در هفته‌ای که گذشت، با وجود نمایش چهار فیلم جدید، عملکرد متوسطی ثبت کرد. از چهارشنبه ۱۸ خردادماه تا سه‌شنبه ۲۵ خردادماه، ۲۶۷ هزار مخاطب در سینماها فیلم تماشا کردند و فروشی ۸ میلیارد و ۵۳۴ میلیون تومانی را رقم زدند.

آمار سمفا نشان می‌دهد در این هفته فیلم سینمایی «انفرادی» ساخته سیدمسعود اطیابی برای هفتمین هفته متوالی، صدر جدول فروش را حفظ کرد. این فیلم در این هفته با ۱۰۳ هزار قطعه بلیت، ۳ میلیارد و ۳۲۴ میلیون تومان فروخت که فروش کل آن را به ۳۰ میلیارد و ۵۰۱ میلیون تومان رساند. ۳۸ درصد مخاطبان این هفته سینمای ایران، به تماشای «انفرادی» نشستند.

رتبه دوم جدول فروش هفتگی متعلق به «علف‌زار» به کارگردانی کاظم دانشی است که با فروش ۵۶ هزار قطعه بلیت و یک میلیارد و ۹۲۶ میلیون تومان، فروش کل خود را به ۵ میلیارد و ۳۸۵ میلیون تومان رساند. در این هفته روی ۲۱ درصد از بلیت‌های به‌فروش‌رسیده در سالن‌ها، نام فیلم «علف‌زار» درج شده بود.

سومین فیلم جدول فروش هفتگی، «سگ‌بند» اثر مهران احمدی است که ۲۵ هزار قطعه بلیت و ۸۱۱ میلیون تومان فروخت و فروش مجموع آن از ابتدای سال، به ۳۶ میلیارد و ۷۱ میلیون تومان رسید. این فیلم که در هفته گذشته، ۹٫۵ درصد بلیت‌ها را به خود اختصاص داد، پرفروش‌ترین اثر سال تاکنون است.

بیشتر بخوانید

«انفرادی» ششمین صدرنشینی گیشه را جشن گرفت/ فروش قابل قبول سینما در هفته نیمه‌تعطیل

«چند می‌گیری گریه کنی ۲» ساخته علی توکل‌نیا با اختلافی ناچیز، به عنوان چهارمین فیلم جدول فروش هفتگی معرفی شد؛ با ۲۶ هزار قطعه بلیت و فروشی ۸۰۴ میلیون تومانی. ۹٫۹ درصد بلیت‌های صادرشده در این هفته، به نام این اثر است.

«بدون قرار قبلی» اثر بهروز شعیبی پنجمین فیلم جدول فروش سینما در این هفته است که با فروش ۱۶ هزار قطعه بلیت، در هفته نخست نمایش خود، به گیشه‌ای ۴۳۴ میلیون تومانی دست یافت.

ششمین فیلم جدول فروش سینماها «هناس» به کارگردانی حسین دارابی است که در هفته اول نمایش، ۱۵ هزار قطعه بلیت و ۴۲۱ میلیون تومان فروخت.

پس از این ۶ فیلم که ۹۰ درصد فروش هفتگی را به خود اختصاص دادند، «نقره داغ»، «مجبوریم»، «مغز استخوان»، «والدین امانتی»، «روز صفر» و «موقعیت مهدی» قرار گرفتند که بیش از هزار قطعه بلیت و ۳۰ میلیون تومان فروش را ثبت کردند.

در میان چهار فیلمی که از ۱۸ خردادماه فروش خود را آغاز کردند، فیلم کودک و نوجوان «والدین امانتی» ساخته حسین قناعت ضعیف‌ترین عملکرد را در گیشه به ثبت رساند؛ با فروش تنها ۳ هزار و ۴۷۱ قطعه بلیت و ۱۰۶ میلیون تومان فروش.

مصطفی قاسمیان

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است