«آتش سرخ» درس بزرگی در زندگی‌ام بود/ مهاجرت و گرانی انیمیشن ایران را زمین‌گیر می‌کند | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۴۹
مونا شاهی در گفتگو با صبا:

«آتش سرخ» درس بزرگی در زندگی‌ام بود/ مهاجرت و گرانی انیمیشن ایران را زمین‌گیر می‌کند

کارگردان انیمیشن «آتش سرخ» از ساخت انیمیشین در ایران صحبت کرد.

مونا شاهی کارگردان انیمیشن در گفتگو با خبرنگار سینمایی صبا درباره انیمیشن «آتش سرخ» به نویسندگی و کارگردانی خودش که جایزه بهترین کارگردانی (بخش ملی) از سی‌وهفتمین جشنواره فیلم کوتاه تهران را در سال ۹۹ کسب کرد و امسال خردادماه در دوازدهمین جشنواره انیمیشن تهران شرکت داشت، گفت: این انیمیشن در سال ۹۸ تکمیل و در سال ۹۹ در مراحل جدیدی از تدوین و اصلاح رنگ و نور قرار گرفت و در نهایت تولید این پروژه در همان سال خاتمه یافت.

او با اشاره به اینکه عوامل و تیم این پروژه متنوع بودند و تجربه متفاوتی برایش به حساب می‌آمد، عنوان کرد: «آتش سرخ» یکی از سخت‌ترین پروژه‌های اخیرم بود که بسیار درس گرفتم و قطعا در کارهای آینده از این تجربه‌ها استفاده خواهم کرد. استودیو روشنا بسیار تلاش کرد و حاصل تلاش‌های تیم، شرکت در جشنواره‌های مختلف جهانی از جمله دریافت جایزه ویژه هیات داوران در سومین جشنواره فیلم کوتاه آمیتی دوستلوک ترکیه در سال ۲۰۲۰ بود.

کارگردان انیمیشن «آتش سرخ» از افزایش هزینه‌های ساخت انیمیشن اظهار کرد: ارقام تولید آثار انیمیشن زیاد شده است و اکثر همکاران در حوزه انیمیشن که افرادی با توان هنری بالا بودند از ایران رفته‌اند و مهاجرت کردند. اگر شرایط اقتصادی برای ساخت انیمیشن بر همین روال ادامه پیدا کند، آتیه‌ای برای انیمیشن ایران نخواهد بود و کم کم این حوزه در ایران خاموش می‌شود.

به گفته وی، در چنین شرایطی تنها راه حیات انیمیشن در ایران این است که به سراغ پیچینگ برویم و آموزش پیچینگ را اولویت کار قرار دهیم.

مونا شاهی در پایان از فعالیت‌های اکنونش گفت: تصمیم به مهاجرت به قصد آموزش دارم و نمی‌دانم این موضوع دائمی است یا بازخواهم گشت اما اکنون مشغول تولید سریال «جزیره تاملی» هستیم که برای بالای پنج سال ساخته می شود.

در قصه این انیمیشن آمده است: روزگاری که تاریکی بر جهان سایه افکنده است، دسته‌ای از پرندگان به دنبال یافتن آتش سرخی هستند تا به گفته افسانه‌ای قدیمی پایان سیاهی را رقم بزنند، اما چنین آتشی کجاست؟…

این انیمیشن برای مخاطب بزرگسال و در فرمت دوبعدی دیجیتال به مدت ۱۱ دقیقه تولید شده است.

از دیگر عوامل انیمیشن «آتش سرخ» احسان توسلی زاده تهیه کننده، مهدی سلطانی سروستانی صدای بازیگر، مهدی شیری کانسپت و طراحی (شخصیت‌ها و تصویر)، امیر کاظمی سرپرست انیمیت، امیر غلامزاده کامپوزیت و اصلاح رنگ، حسین الدین مخبر، حسین فیروزی و علیرضا نقی زاده انیماتور، مونا شاهی انیمیت رنگ، بهروز شهامت طراح صدا و یوسف قربانی موسیقی هستند.

امیرعلی حسینی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است