بررسی توهم «نژاد برتر» از زمان گذشته تا حال | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۵۳
معرفی کتاب؛

بررسی توهم «نژاد برتر» از زمان گذشته تا حال

کتاب «نژاد برتر» نوشته آنجلا سینی با ترجمه محمد کرام‌الدینی به زودی در انتشارات فاطمی منتشر می‌شود.

به گزارش خبرنگار ادبیات خبرگزاری صبا، کتاب «نژاد برتر» نوشته آنجلا سینی با ترجمه محمد کرام‌الدینی به زودی در مجموعه فانوس (بخش علمی عمومی انتشارات فاطمی) چاپ و روانه بازار کتاب می‌شود.

در توضیح این کتاب آمده است: «بزرگ‌ترین ضربه‌ای که به جامعهٔ بشری وارد شده، از سوی نژادگرایانی بوده است که به بهانهٔ برتری گروهی از انسان‌ها بر دیکران، گاه آشکارا انسان‌های دیگر را به بند کشیده‌اند و دیگرگاه آتش جنگی جهانی را شعله‌ور کرده‌اند.

ممکن است برخی تصور کنند که پس از جنگ جهانی دوم اژدهای نژادپرستی نابود شده و برای همیشه به زباله‌دانی تاریخ سرازیر شده است؛ اما شوربختانه چنین نیست. بلکه به عکس، گروه‌های راستگرای تندرو و ضد مهاجر در سراسر اروپا و ایالات متحد نیرو گرفته‌اند؛ ملی‌گرایان در لهستان راهپیمایی می‌کنند؛ رهبر راستگرای ایتالیا با قول اخراج مهاجران غیرقانونی و پناهندگان به‌محبوبیت می‌رسد؛ ملی‌گرایان سفیدپوست روس به بهانهٔ دفاع از ارزش‌های سنتی به میدان می‌آیند؛ حزب راست‌گرای آلترناتیو برای آلمان بیش از ۱۲ درصد آرا را در انتخابات به‌دست می‌آورد و یکی از مدیران ارشد ترامپ، به‌ ملی‌گرایان تندرو فرانسوی می‌گوید: «بگذارید شما را نژادپرست بنامند … آن را به‌عنوان نشان افتخار به سینه نصب کنید.»

شوربختانه، امروزه، نژادپرستان همه جا هستند: بنیادگرایان موسوم به داعش ‌در خاورمیانه، ملی‌گرایان هندو در هند و دانشمندان چینی که به علم پشت کرده‌اند و ریشه‌های تکاملی چینی‌ها را با دیگران متفاوت می‌دانند، در چین.

نویسندهٔ این کتاب که پژوهشگری بنام و نویسنده‌ای موفق است، با نگاهی تیزبینانه، دقیق و عمیق و با قلمی روان به بررسی علمی نژادپرستی می‌پردازد و هشدار می‌دهد که در تاریخ زندگی انسان، برتری نژادی توهمی بیش نبوده و واقعیت علمی ندارد. او با مهارتی کم‌نظیر سوگیری‌های آگاهانه و ناآگاهانه را که حتی برخی از برجسته‌ترین دانشمندان را به بی‌راهه کشانده است، افشا می‌کند، خوانندگان را به گردش در میان علم، هنر، تاریخ و جغرافیا می‌برد و در بحث‌های ضروری دربارهٔ منشأ انسان و اسطوره‌های آفرینش تفکر برتری نژادی شرکت می‌دهد. این کتاب نگاه شما به جهان را تغییر خواهد داد.»

کتاب «نژاد برتر» در نوبت چاپ اول در ۳۶۰ صفحه به چاپ خواهد رسید.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است