بررسی نقش علی شریعتی در پیروزی انقلاب اسلامی | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۴:۵۸

بررسی نقش علی شریعتی در پیروزی انقلاب اسلامی

مجموعه مستند «جستجوگر» کارنامه فکری و عملی علی شریعتی از امروز از شبکه مستند روی آنتن می‌رود.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا، مجموعه «جستجوگر» کارنامه فکری و عملی علی شریعتی به کارگردانی محمدمهدی ابراهیمی نصر و تهیه کنندگی محسن رحیمی و مهدی مطهر از شنبه ۲۸ خرداد ساعت ۱۹:۳۰ به مناسبت درگذشت وی از شبکه مستند روی آنتن می‌رود.

این مجموعه در چهار قسمت با عناوین «از مزینان تا پاریس»، «بازگشت به خویشتن»، «رسالت روشنفکر» و «گفتگوهای تنهایی» زندگی و زمانه علی شریعتی را به تصویر می‌کشد و برای نخستین‌بار به شکل تفصیلی به بررسی عملکرد و تاثیرات این متفکر در سپهر فکر و اندیشه معاصر ایران، در قالب اثری مستند پرداخته است.

بررسی نقش شریعتی در پیروزی انقلاب اسلامی و نسبت تفکر و عملکرد او با سایر متفکران و کنشگران فعال و بیان زوایای پنهان عملکرد سخنران و نویسنده پرمخاطبی که کتاب‌هایش با ۲۵ نام مستعار به فروش می‌رفت و مرگ رازآلودش پایان زندگی کوتاه او را پر رمز و راز کرد، از مواردی است که در این مستند به آن پرداخته است.

نویسنده و کارگردان این مجموعه محمدمهدی ابراهیمی نصر است و از دیگر عوامل آن می‌توان به تصویربردار سامان مختاری، گوینده متن ناصر طهماسب، تدوین سیدیاسر صدرنژاد، پژوهش ریحانه فراهانی و محمدمهدی ابراهیمی نصر، تصویرسازی موشن کمیک علی اکبر موسایی نژاد اشاره کرد.

«جستجوگر» هر شب ساعت ۱۹:۳۰ از شبکه مستند روی آنتن می‌رود و تکرارش روز بعد ساعت ۸ خواهد بود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است