ایرانی‌ها عاشق ساحل هستند ولی کدام ساحل‌های ایران پرطرفدارترند؟

به گزارش واحد بازرگانی صبا، ایرانی‌ها عاشق ساحل دریا هستند. شاید بهترین شاهد این مدعا تعداد زیاد آهنگ‌های پاپ ایرانی باشد که به دریا و ساحل اشاره می‌کنند. البته اگر از خودشان بپرسید می‌گویند به خاطر یک جور حس نوستالژی قدیمی است که انگار از همان بچگی در وجودشان می‌گذارند.

ولی کدام ساحل‌های ایران پرطرفدارتر هستند؟ و از آن مهمتر وب سایت معتبر برای رزرو اقامتگاه  که بتوانیم از آن اقامتگاه ساحلی خوب اجاره کنیم کدام است؟

پرطرفدارترین ساحل های ایران : ساحل رادیو دریا

اصلا اسم این ساحل قشنگ است! شاید بپرسید چه شد که همچین اسم آس و متفاوتی روی یک ساحل افتاد؟ داستانش که مفصل است ولی یک برنامه رادیویی در شهر چالوس پخش می‌شد که مخصوص مسافرهای تابستانی و برای راهنمایی آن‌ها بود. شخصیت‌های معروفی هم در این رادیو صداپیشگی و مجری‌گری می‌کردند. این رادیو سال ۵۱ کارش را شروع کرد و سال ۵۷ هم کارش به پایان رسید.

خلاصه که اسم این رادیو روی معروف‌ترین و بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین ساحل شهر چالوس ماند. این اسم شاید تنها خاطره‌ای باشد که از آن برنامه رادیویی باقی مانده باشد. در ضمن این ساحل احتمالا بهترین جا برای اجاره ویلا ساحلی است. چون کیفیت ویلاهایش خیلی بالا و قیمت‌هایش در عوض مناسب است.

ساحل چمخاله؛ شنا کردن در نزدیکی شالیزار و مزرعه

یکی از عجیب‌ترین ساحل‌های شمال قطعا ساحل چمخاله است. ساحلی که هر سال هم محبوبیت و سرچ شدنش در اینترنت بیشتر می‌شود.

این ساحل به همراه کانال‌کشی‌هایی که اطرافش دارد، به وسیله مزارع محاصره شده است. خود منطقه چمخاله در استان گیلان هم به شدت جای سرسبز و باصفایی است. ولی به طور خاص تجربه شنا کردن در نزدیکی مزارع سرسبز گیلان حسی است که شاید تکرار نشود.

ساحل مرجان کیش؛ ساحلی با شن‌های طلایی

ساحل مرجان یکی از زیباترین سواحل کیش به خاطر رنگ طلایی‌اش توی این لیست است. سواحل شمال ایران هرقدر هم محبوب باشند، در نهایت شاید با آن تصویر شما از ساحل جور نشوند. چون ماسه‌هایشان نقره‌ای است.

ولی سواحل هرمزگان و بوشهر اکثرا به رنگ طلایی و سرخ و مسی هستند. یعنی رنگی که شاید خیلی‌ها وقتی به ساحل فکر می‌کنند به ذهنشان می‌آید.

یک دلیل دیگر محبوبیت کیش وجود اقامتگاه‌های باکیفیت و ویلاهای استخردار آن است. اگر عاشق شنا کردن هستید ولی خجالتی هستید یا دلتان نمی‌خواهد در جای عمومی شنا کنید، چاره‌اش این است که در یک شهر ساحلی ویلای استخردار اجاره کنید. هم از ساحل لذت ببرید و هم شنایتان را در جای امن و امان بکنید.

ساحل گیسوم؛ جنگلی که به استقبال دریا می‌رود

ساحل گیسوم به خاطر نزدیکی‌اش به جنگل گیسوم لحظه‌های عجیبی از ترکیب جنگل هیرکانی و ساحل دریا ایجاد می‌کند. یکی از آن ترکیب‌هایی که شاید کمتر در طبیعت ممکن است پیش بیاید.

پیشنهاد ما برای بازدید از این ساحل این است که از جنگل گیسوم شروع کنید و همینطور پیش بروید تا به چشم خودتان این تغییر جذاب و تدریجی طبیعت دور و برتان را ببینید و عکس‌های به یاد ماندنی بگیرید.

ساحل سرخ جزیره هنگام؛ زیباترین ساحل ایران

خیلی‌ها که این ساحل رویایی را از نزدیک دیده‌اند معتقداند روی دستش هیچ ساحلی وجود ندارد. سواحل این جزیره به رنگ‌های مختلف هستند. نقره‌ای و سرخ و طلایی.

نکته جالب در مورد این ساحل مراسم ساخت فرش با خاک‌های رنگی است که هر سال بهار در ساحل جزیره هنگام انجام می‌شود.

راستی می‌دانستید خاک سرخ هرمز خوراکی است؟! مردم محلی از این خاک سرخ یک جور ادویه مخصوص غذا درست می‌کنند و در غذاهای محلی می‌توانید طعم آن را بچشید.

ساحل زیتون قشم؛ مخصوص شکم‌گردی

یکی از زیباترین سواحل قشم ساحل زیتون است. این ساحل به خاطر باشگاه ورزش‌های آبی‌اش هم معروف است. ولی از همه مهم‌تر اینجا مقصد کسانی است که دلشان می‌خواهد آشپزی و غذاهای مخصوص هرمزگان را به طور کامل تجربه کنند.

اینجا رستوران‌هایی پیدا می‌کنید که با قیمت بسیار مناسب غذاهای دریایی تازه و خوشمزه سرو می‌کنند.

ساحل صدف آستارا؛ نوستالژی ایرانی‌ها از ساحل

این ساحل با صدف‌های زیبا و ساحل نقره‌ای رنگش احتمالا نزدیک‌ترین چیزی است که به نوستالژی ما از ساحل برمی‌گردد. یک ساحل پر از صدف زیبا و صورتی و سفید، خاک و ماسه‌ آشنای دریای خزر، جایگاه‌های مناسب برای درست کردن آتش لب ساحل و چای منقلی خوردن و پلاژهای مخصوص خانواده‌هایی که برای نوروز می‌آیند دور هم بدمینتون و والیبال بازی کنند و بچه‌هایی که دارند سعی می‌کنند به هر ضرب و زوری شده کایت هوا کنند.

اینجا واقعا یکی از محبوب‌ترین ساحل‌های ایران است.

انتهای پیام/