گفتگوی میان نقاشی‌های آندرا کوچ و یک نمایشنامه | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۵۸

گفتگوی میان نقاشی‌های آندرا کوچ و یک نمایشنامه

نمایش «روی موج یکشنبه‌ها» به کارگردانی مازیار سیدی از ۱۹ تیرماه در سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان ایران به صحنه می‌رود.

به گزارش صبا به نقل از مشاور رسانه‌ای گروه، نمایش «روی موج یکشنبه‌ها؛ یا این‌بار آلن بنت روی بوم آندرا کوچ» تجربه جدید مازیار سیدی در مقام طراح و کارگردان است که براساس مجموعه Talking Heads (شامل سیزده مونولوگ) اثر آلن بنت بازنویسی شده است و به زودی در سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان ایران روی صحنه می‌رود.

این کارگردان رویکرد اجرایی خود را با الهام از آثار آندرا کوچ، نگفتقاش سمبلیست آمریکایی بنا گذاشته است و تلاش دارد بین نقاشی‌های هنرمند جوان و متن بازنویسی شده به قلم محمد زارعی گفتگو برقرار کند.

سیدی در این باره توضیح داد: آنچه با عنوان «روی موج یکشنبه‌ها؛ یا این بار آندره کوچ روی بوم آلن بنت» قرار است روی صحنه بیاید الزاما نه متون بنت است و نه نقاشی‌های اندره کوچ، اما در عین‌حال به شدت تحت تاثیر هر دوی آنها قرار دارد. پس از «مرسولات پترزبورگ» این دومین بار است که من تصمیم گرفتم رویکرد اجرایی را مبنای جهان تجسمی انتخاب کنم.

در خلاصه این نمایش می‌خوانیم: این‌جا صدای لندن است! از درختان سیبِ ما گیلاس‌های خوش‌طعم روییده؛ هوا بسیار دلپذیر است و کلاغ‌های خوش‌صدا آواز سرمی‌دهند. چهار زن داستان زندگی رویایی! خود را روایت می‌کنند.

«روی موج یکشنبه‌ها» از ۱۹ تیر ماه تا ۱۴ مرداد ماه هرشب ساعت ۲۰:۳۰ به مدت ۱ ساعت و ۱۰ دقیقه میزبان تماشاگران است.

فهرست کامل عوامل و دست‌اندرکاران این نمایش به زودی منتشر می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند هم‌اکنون برای تهیه بلیت به نشانی https://www.tiwall.com/p/rooyemouj مراجعه کنند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است