فیلمنامه‌ام به سرقت رفته است/ شکایت حقوقی کرده‌ام | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۱۳
بهنام سرلک با صبا مطرح کرد؛

فیلمنامه‌ام به سرقت رفته است/ شکایت حقوقی کرده‌ام

یک فیلمنامه نویس می گوید فیلمنامه او با نام «زیپ» توسط یک تهیه کننده که قبلا متن را به او داده بوده است، بدون اجازه وی ساخته و نامش نیز حذف شده است.

بهنام سرلک نویسنده و بازیگر تئاتر و سینما در گفتگو با خبرنگار سینمایی صبا با اشاره به اینکه یکی از فیلمنامه های فیلم کوتاهش به سرقت رفته است، بیان کرد: چند روز پیش متوجه شدم یکی از فیلمنامه های فیلم کوتاهم را یک تهیه کننده به نام خودش ساخته و با بی اخلاقی اخبار آن را نیز منتشر کرده است. نام فیلمنامه بنده «زیپ» بوده که فردی نام فیلم را تغییر داده و نام خود را به عنوان نویسنده، کارگردان و تهیه کننده در آن ذکر کرده است.

او ادامه داد: در سال گذشته متن این فیلمنامه را به تهیه کننده دادم و از او برای همکاری دعوت کردم که خبری نشد. من هم مشغول اجرا و نوشتن متون دیگر بودم تا به امروز که به صورت کاملا اتفاقی خبری را مربوط به اسفندماه سال گذشته دیدم که این فیلم تنها با یک تغییر نام کوچک ساخته شده است.

این فیلمنامه نویسان در پاسخ به اینکه از کجا مطمئن هستید که فیلم ساخته شده توسط این تهیه کننده همان فیلمنامه شما است، بیان کرد: تمام تصاویری که از پشت صحنه و کار دیده ام نشان از حال و هوای فیلمنامه من است.

برگزیده جایزه بهترین نمایشنامه چهلمین جشنواره تئاتر فجر گفت: از آنجا که این متن را در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در سال ۱۳۹۹ ثبت کرده ام سریعا برای طی کردن مراحل قانونی دست به کار شدم و علاوه بر این از طریق خانه سینما نیز مجزا پیگیری های لازم را انجام خواهم داد.

او افزود: بنده برای این فیلم قرارداد داشتم و تمامی مبالغ مربوط به آن را دریافت کرده ام و متاسفانه امروز باتوجه به این اتفاق ساخت فیلم عملا فایده ای ندارد و ضرر مالی بسیار زیادی به بنده و گروه فیلم خورد که می بایست حتما جبران شود.

سرلک در پایان تاکید کرد: متاسفم برای عده‌ای هنرمندنما که فضایی را ایجاد می‌کنند که دیگر به همکاران هم نتوان اعتماد کرد. سرقت هنری مایه تاسف است و قطعا تا آخرین مرحله برای احقاق حق خود تلاش خواهم کرد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است