واکنش وکیل خانواده تناولی به نصب لنگه کفش/ هماهنگی با نماینده قانونی الزامی‌ست | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۰۳
صبا پیگیری کرد؛

واکنش وکیل خانواده تناولی به نصب لنگه کفش/ هماهنگی با نماینده قانونی الزامی‌ست

وکیل خانواده تناولی گفت که نمایندگان قانونی پرویز تناولی در ایران باید حضور دارند و هر عملی برای آثار این استاد باید با هماهنگی آن‌ها انجا شود.

به گزارش خبرنگار تجسمی خبرگزاری صبا، امروز ۳۰ خردادماه خبری ازسوی خانواده پرویز تناولی منتشر شد مبنی براینکه بدون هماهنگی آن‌ها و موزه پرویز تناولی قطعه مسروقه مجسمه جایگزین شده است. علی موسوی معاون امور شهری شهرداری تهران در رابطه با این موضوع به خبرنگار صبا گفت: «به دلیل اینکه هنرمند در ایران نیست و الزام قانونی و اخلاقی ما این است که با سازنده قرارداد ببندیم نه با خانواده او بلکه ما این کار را کردیم و با خانواده تناولی ارتباط برقرار کردیم.»

امین عبدالملکی وکیل خانواده تناولی در راستای قطعه مسروقه مجسمه پرویز تناولی در پارک شفق تهران که با هماهنگی شهرداری منطقه انجام شده است، در گفتگو با خبرنگار صبا عنوان کرد: ما از زمان گم شدن لنگه کفش پرویز تناولی با اداره حجم سازمان زیباسازی شهر تهران در ارتباط بودیم و فکر می‌کنم اکنون هم سازمان شهرداری منطقه بدون هماهنگی ای قطعه را نصب کرده است.

وکیل خانواده تناولی در واکنش به این موضوع که آیا به دلیل اینکه سازنده اثر در ایران نیست متولیان امر ملزم به ثبت قرارداد با خانواده او بوده‌اند یا خیر؟ توضیح داد: اگر سازنده اثر در ایران حضور ندارد اما نماینده قانونی او ایران هستند و باید پیگیر کارهای او باشند. تا زمانی که نمایندگان قانونی هنرمند هستند هیچ توجیخی وجود ندارد عملی بدون هماهنگی آن‌ها انجام شود.

مجسمه پرویز تناولی که سال‌هاست به درخواست کامران دیبا طراح و سازنده پارک شفق، در این مکان نصب شده است ۱۰ اسفند سال ۱۴۰۰ مورد سرقت قرار گرفت و قسمتی از کفش این مجسمه که روی زمین نصب شده بود، دزدیده شد.

 

انتهای پیام/

 

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است