همکاری با بابک زرین ادامه‌دارست/ در تدارک اجراهای متفاوت تئاتر و موسیقی | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۲۲
پرواز همای در گفتگو با صبا:

همکاری با بابک زرین ادامه‌دارست/ در تدارک اجراهای متفاوت تئاتر و موسیقی

پرواز همای با اشاره به فعالیت‌های موسیقایی خود درباره نظر مسعود فراستی درباره خودش و محسن چاوشی توضیح داد.

پرواز همای خواننده موسیقی دستگاهی و مقامی در گفتگو با خبرنگار موسیقی صبا درباره آخرین فعالیت‌های موسیقایی خود عنوان کرد: همان طور که می‌دانید در یکی از دو تیتراژ سریال ماه رمضانی «مسافران شهر» که از شبکه پنج سیما پخش شد، اولین همکاری من و بابک زرین آهنگساز خوب موسیقی تلفیقی و دستگاهی رقم خورد. این همکاری به قدری برای من و او دلنشین بود که تصمیم گرفتیم قطعه «حکایت دل» را به یک تیتراژ تلویزیونی منحصر نکنیم و با اضافه کردن چند قطعه، یک آلبوم موسیقی با همین نام منتشر کنیم.

وی ادامه داد: عمده قطعه‌های آلبوم «حکایت دل» که شامل حدود ۱۰ قطعه خواهد بود آماده است و با تکمیل روند تنظیم تمام قطعه‌ها به‌زودی منتشر خواهد شد.

همای با بیان اینکه آهنگسازی و تنظیم این آلبوم توسط بابک زرین انجام شده است، درباره اشعار استفاده شده در این آلبوم توضیح داد: «حکایت دل» یک آلبوم تلفیقی است به این دلیل که از موسیقی کلاسیک و دستگاهی در کنار هم استفاده شده است و آلبته گاهی هم رگه‌هایی از موسیقی پاپ در آن دیده می‌شود و استفاده از اشعار خیام نیشابوری و شعرای معاصر مانند حسین منزوی در این آلبوم یاعث شده که فضایی متفاوت از تمام آلبوم‌هایی که تاکنون منتشر کرده‌ام، در «حکایت دل» شاهد باشیم.

خواننده آلبوم «در شب گیسوان تو» درباره همکاری با بابک زرین گفت: بابک زرین از آنجایی که گیلانی است و همشهری من است، تشابه‌های هنری زیادی از نظر فکری، فرهنگی و فعالیت‌های موسیقایی با هم داریم و بعد از تولید قطعه «حکایت دل» تصمیم گرفتیم این قطعه‌ را در کنار دیگر قطعه‌ها تبدیل به یک آلبوم منسجم کنیم. بابک زرین با خواننده‌های مطرح بسیاری در خارج و داخل از ایران فعالیت کرده است و همکاری من با او یکی از نکات مثبتی است که در سال ۱۴۰۱ میسر شد و آلبوم «حکایت دل» را که در حال ضبط و تنظیم است به‌زودی منتشر خواهیم کرد و بعد از این آلبوم چند آلبوم دیگر به همراه قطعه‌های متعددی را که در سال‌های کرونایی و قبل از آلبوم تولید کرده‌ام منتشر خواهم کرد.

همای که در حال حاضر در شهرهای مختلف کشور روی صحنه می‌رود، عنوان کرد: بعد از تور کنسرت شهرهای مختلف، در تابستان اجراهای متفاوتی از موسیقی و تئاتر را در تهران و شهرهای دیگر اجرا خواهم کرد و این اجراها با توجه به استقبال مخاطبان ادامه دار خواهد بود.

خواننده آلبوم «ملاقات با دوزخیان» درباره قطعه‌های جدیدی که به زودی منتشر خواهد کرد، توضیح داد: به تازگی قطعه‌ای به نام «دیدار آشنا» با شعری از حافظ و آهنگسازی خلیل حاتمی کیا منتشر کرده‌ام که تجربه‌ای موفق و دلنشین برای من بود، بعد از این کار هم قطعه‌های متفاوتی را منتشر خواهم که در تمام دو سال قرنطینه کرونا آن ها را با آهنگسازان متفاوتی تولید کرده‌ام. در ضمن دو آلبوم دیگر هم در دست انتشار دارم که تا پایان سال جاری آن‌ها را هم به مخاطبان ارائه خواهم کرد.

پرواز همای در واکنش به اظهارنظر مسعود فراستی که اسفند ۱۴۰۰ در گفتگو با خبرنگار صبا درباره سطح موسیقایی محسن چاوشی و البته علاقه او به کارهای پرواز همای به عنوان خواننده محبوب خود در موسیقی ایرانی اشاره کرده بود، توضیح داد: مسعود فراستی یک منتقد سینما است و در جریان هستم که به دلیل علاقه‌ او به کارهای کلاسیک و موسیقی‌های فیلم‌ها، اطلاعات بالایی در حوزه موسیقی دارد و از آنجا که من آثاری در سبک موسیقی کلاسیک هم تولید کرده‌ام و در حوزه موسیقی اپرا هم فعالیت می‌کنم، این منتقد سینما به کارهای من علاقه‌مند است.

وی افزود: دلیل دیگری که انتظار می‌رود فارغ از فضای فرمی آثارم مسعود فراستی را مخاطب کارهای من کند، توجه به مضامین و اشعار کلاسیک ایرانی است. به هر حال باعث افتخار من است که این منتقد سختگیر سینما به آثار من علاقه دارد و این توجه برای من ارزشمند است.

خواننده قطعه «حکایت دل» درباره اظهارنظر مسعود فراستی درباره سطح موسیقایی محسن چاوشی عنوان کرد: نظر شخصی هر فردی قابل احترام است و اگر مسعود فراستی سطح موسیقی محسن چاوشی را زیر متوسط خوانده است نظر شخصی اوست ولی به نظر من موسیقی محسن چاوشی سطح بسیار بالایی دارد و آهنگسازی‌های او بسیار عالی و جنس صدای او خاص و دلنشین است.

وی در پایان عنوان کرد: هر کسی می‌تواند که بگوید سطح موسیقایی فردی خوب یا بد است، زیرا موسیقی سلیقه‌ای است ولی باید بدانیم که موسیقی با سینما متفاوت است. هر کس می تواند از یک نوع موسیقی و یک رنگ صدا خوشش بیاید و امکان دارد نظر فراستی این باشد که جنس و نوع صدای چاوشی مورد علاقه او نیست.

محمد کفیلی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است