شرایط احیای ۴۰ سالن سینما در سفرهای استانی مهیا شده است | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۰۴
رییس سازمان سینمایی عنوان کرد:

شرایط احیای ۴۰ سالن سینما در سفرهای استانی مهیا شده است

رییس سازمان سینمای به همراه هیات همراه در سفر یک روزه‌اش به استان ایلام از پروژه‌های سینما فرهنگ ایلام و برج هنر انقلاب اسلامی بازدید کرد.

به گزارش صبا به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی، محمد خزاعی رییس سازمان امور سینمایی و سمعی بصری در هفتمین سفر استانی خود امروز سه‌شنبه ۳۱ خردادماه به استان ایلام سفر کرد و پس از حضور بر مزار شهدای ایلام از پروژه برج هنر انقلاب اسلامی و سینما فرهنگ ایلام بازدید کرد.

رییس سازمان سینمایی در این بازدید با بیان اینکه ظرفیت‌های استان‌ها در حوزه سینمایی بررسی و پیگیری می‌شود، گفت: تاکنون در سفرهای استانی با اقدامات انجام شده، شرایط احیای ۴۰ سالن سینما در حوزه زیرساخت‌ها مهیا شده است.

خزاعی اظهار کرد: سفرهای استانی در سازمان سینمایی براساس تاکیدات وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و به منظور تحقق عدالت فرهنگی برای اولین بار در سطح کشور در حوزه سینما روی داده است.

معاون وزیر ارشاد افزود: بررسی و احصای توانمندی‌ها و ظرفیت‌های سینمایی استان‌ها، کمک به توسعه فضاها و سالن‌های سینما، تجهیز دفاتر انجمن‌های سینمای جوان در استان‌ها، بالابردن ظرفیت‌های تولیدی استان، کمک به همیاری  و مشارکت‌ها در استان، از جمله اهداف این سفرها است.

وی بیان کرد: ما روی تولید آثار فاخر در استان‌ها و توجه به موضوعاتی که در استان‌ها مهم است و مغفول مانده و می‌تواند از زبان سینما بیان و جامعه منتقل شود، تاکید داریم. امید است که بتوانیم این ظرفیت‌ها را تقویت کنیم.

رییس سازمان سینمایی کشور ابراز کرد: بر این اساس یک‌ حرکت پیمایشی در سطح استان‌ها آغاز شده است و با تمام فیلمسازان و دست اندرکاران و فعالان حوزه سینما در استان‌ها دیدار می‌شود و جلسات مکرری با مسئولان استان‌ها در راستای تبیین نقش سینما در حوزه فرهنگی و تاثیرگذاری و برنامه ریزی برای سال جاری و نقاط قوت و ضعف و پیش‌بینی برای سال آینده نیز برگزار می‌شود.

خزاعی بیان کرد: سفر به استان ایلام هشتمین سفر استانی است که در طول سفرهای گذشته به استان‌های مختلف کشور انجام شده است و تاکنون نتایج بسیار خوبی حاصل  و تفاهمات و توافقات خوبی در مراکز استان‌ها منعقد شده است. در این سفرها مسائل استان‌ها ارزیابی و پیگیری می‌شود.

رییس سازمان سینمایی در پایان با بیان اینکه دفاتر انجمن سینمای جوان در سراسر استان‌ها احیا می‌شود، خاطرنشان کرد: تاکنون در سفرهای استانی با اقدامات انجام شده، شرایط احیای ۴۰ سالن سینما در حوزه زیرساخت‌ها مهیا شده و امید است که با حمایت مسئولان استان و نهادهای فرهنگی دیگر در سطح استان، شاهد اتفاقات خوبی در حوزه سینما در استان باشیم.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است