اسامی برندگان اسکار افتخاری اعلام شد/ تجلیل از پیتر ویر و مایکل جی. فاکس | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۰۷

اسامی برندگان اسکار افتخاری اعلام شد/ تجلیل از پیتر ویر و مایکل جی. فاکس

اسامی برندگان جوایز اسکار افتخاری این دوره اعلام شد.

به گزارش صبا به نقل از ورایتی، آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار روز گذشته ۲۱ ژوئن فهرست دریافت کنندگان جوایز افتخاری اسکار موسوم به جوایز گاورنرز این دوره را اعلام کرد.

براساس اعلام آکادمی، اوژان پالسی، دایان وارن و پیتر ویر جوایز افتخاری اسکار این دوره را دریافت خواهند کرد. ضمنا جایزه بشردوستانه ژان هرشولت نیز به مایکل جی. فاکس بازیگر فیلم «بازگشت به آینده» اهدا می شود.

هر چهار تندیس روز ۱۹ نوامبر ۲۰۲۲ در لس آنجلس در سیزدهمین دوره مراسم جوایز گاورنر به برندگان اهدا می شود.

دیوید روبین رییس آکادمی اسکار در بیانیه ای درباره این جوایز گفت: هیات مدیره اسکار مفتخر است که از چهار نفری که به سینما و در دیدگاهی بزرگتر به جهان کمک کرده اند، تجلیل می کند.

روبین این چهار برنده را چنین توصیف کرد: مایکل جی. فاکس برای حمایت خستگی ناپذیرش از تحقیقات در مورد بیماری پارکینسون و همینطور خوش بینی بی حد و حصر و تاثیرش بر آینده میلیون ها انسان این جایزه را کسب می کند. اوژان پالسی نیز برای پیشگام بودنش در صنعت سینما و اهمیتش در سینمای بین الملل، دایان وارن نیز برای موسیقی و اشعار عاطفی اش که الهام بخش نسل های هنرمندان شد و در نهایت نیز پیتر ویر که مهارت و توانایی اش ما را به یاد قدرت سینما می اندازد، این جوایز را دریافت می کنند.

پیتر ویر فیلمساز استرالیایی است که چندتا از مشهورترین فیلم های ۴۰ سال گذشته سینما را ساخته است که از جمله آنها می توان به «شاهد»، «انجمن شاعران مرده» و «نمایش ترومن» اشاره کرد.

دایان وارن یکی از پرکارترین ترانه نویسان تاریخ سینمای آمریکا است. او ترانه های بیش از ۱۰۰ فیلم را نوشته است که از جمله آنها می توان به «هواپیمای محکومین»، «آرماگدون» و «پرل هاربر» اشاره کرد.

اوژان پالسی کارگردان، تهیه کننده و فیلمنامه نویس زاده مارتینیک یکی از جزیره های مستعمره فرانسه است. او در سال ۱۹۸۳ جایزه شیرنقره ای ونیز را دریافت کرد که در آن زمان بالاترین جایزه ای بود که یک فیلمساز رنگین پوست دریافت کرده بود. او همینطور در سال ۱۹۸۹ فیلم «یک فصل سفید خشک» را با بازی مارلون براندو جلوی دوربین برد و به اولین فیلمساز زن رنگین پوست تبدیل شد که برای یک استودیوی بزرگ فیلمسازی هالیوود، فیلم ساخت. آن فیلم آخرین نامزدی جایزه اسکار مارلون براندو را نیز به همراه داشت.

مایکل جی. فاکس بازیگر فیلم «بازگشت به آینده» است که در تلویزیون نیز موفق بوده و چندین جایزه امی دریافت کرده است. فاکس سالها است که از بیماری پارکینسون رنج می برد. او در سال ۲۰۰۰ بنیادی به نام خودش برای تحقیق درباره این بیماری ایجاد کرد. فاکس چهار کتاب پرفروش نیز نوشته و سوژه یک مستند که هنوز به نمایش در نیامده، نیز بوده است.

سال گذشته ساموئل ال. جکسون، لیو اولمان، الین می و دنی گلاور چهار سینماگری بودند که جایزه افتخاری اسکار ۲۰۲۲ موسوم به «جوایز گاورنر» را دریافت کردند.

نود و پنجمین دوره مراسم اسکار روز ۱۲ مارس ۲۰۲۳ برگزار می شود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است