معاونت سینمایی می‌تواند بنابه‌ضرورت‌ از نمایش فیلم دارای پروانه نمایش جلوگیری و پس از رفع موانع مجدد اجازه دهد | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۲۷
واکنش مدیرکل نظارت سازمان سینمایی به انتقاد مهدویان؛

معاونت سینمایی می‌تواند بنابه‌ضرورت‌ از نمایش فیلم دارای پروانه نمایش جلوگیری و پس از رفع موانع مجدد اجازه دهد

مدیرکل اداره نظارت بر عرضه و نمایش فیلم نسبت به اعتراض محمدحسین مهدیان کارگردان «شیشلیک» به جلوگیری از نمایش این فیلم، واکنش نشان داد.

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا، محمدحسین مهدویان کارگردان فیلم سینمایی «شیشلیک» ۳۰ خردادماه با انتشار پروانه نمایش این فیلم در فضای مجازی خطاب به روح الله سهرابی مدیرکل اداره نظارت بر عرضه و نمایش فیلم نسبت به اینکه اجازه نمایش فیلمش داده نمی شود، اعتراض کرد.

خبرگزاری صبا در فضای مجازی خود ضمن انتشار مطلب مهدویان، روح الله سهرابی را در جریان قرار داد. در همین راستا مدیرکل اداره نظارت بر عرضه و نمایش فیلم نیز در پستی اینستاگرامی در این باره واکنش نشان داد.

وی در مطلب خود نوشت: «باسلام

این درست است که پروانه نمایش فیلم‌ها توسط سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر می شود اما نباید فراموش کرد در همان کتاب قانون که مجوز فیلمها بر اساس آن صادر می شود، در «آیین نامه نظارت بر نمایش فیلم و اسلاید و ویدیو و صدور پروانه نمایش آنها (با اصلاحات انجام شده مصوب جلسه ۸۲/۵/۱۹ هیأت وزیران) ماده ۴ تصریح دارد: معاونت سینمایی می تواند بنا به ضرورت‌های سیاسی و فرهنگی از نمایش فیلمی که دارای پروانه نمایش است جلوگیری نموده و پس از رفع موانع (در صورت امکان) مجددا اجازه نمایش صادر نماید…

این پست جهت آگاه‌سازی دوستانی بود که از عدم اکران فیلمی که پروانه نمایش دارد گله کرده بودند اما معنی اش این نیست که از تمام تلاش خود برای حل و فصل مشکلات نمایش فیلم‌ها بهره گیری نشود.»

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است