رشد قابل توجه «انفرادی» در هفته هشتم اکران/ بلیت شناور به «هناس» کمک کرد | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۱۰
گزارش فروش هفتگی سینماها؛

رشد قابل توجه «انفرادی» در هفته هشتم اکران/ بلیت شناور به «هناس» کمک کرد

فیلم «انفرادی» در هشتمین هفته اکران، ضمن حفظ صدرنشینی در گیشه، رشدی قابل توجه را تجربه کرد.

به گزارش خبرنگار سینمایی صبا، گیشه سینمای ایران در آخرین هفته خردادماه بدون تاثیر جدی از نمایش فیلم‌های جدید، به رشدی قابل توجه دست یافت.

در این هفته از چهارشنبه ۲۵ خردادماه تا سه‌شنبه ۳۱ خردادماه، ۳۱۳ هزار قطعه بلیت به ارزش ۹ میلیارد و ۹۲۰ میلیون تومان در سالن‌های سینمای سراسر کشور فروخته شد که نسبت به فروش ۸ میلیارد و ۵۳۴ میلیون تومانی هفته گذشته، ۱۶ درصد پیشرفت نشان می‌دهد.

فیلم سینمایی «انفرادی» ساخته سیدمسعود اطیابی برای هشتمین هفته متوالی صدرنشینی خود را در جدول فروش تمدید کرد و با رشد چشمگیر ۲۶ درصدی نسبت به هفته قبل، ۱۳۱ هزار قطعه بلیت و ۴ میلیارد و ۱۹۰ میلیون تومان فروخت که به تنهایی ۴۲ درصد فروش سینماها در این هفته محسوب می‌شود. این فیلم هفته گذشته ۱۰۳ هزار قطعه بلیت به ارزش ۳ میلیارد و ۳۲۴ میلیون تومان فروخته بود.

دومین فیلم پرفروش هفته، «علف‌زار» اثر کاظم دانشی است که توانست ۵۰ هزار بلیت و یک میلیارد و ۷۲۷ میلیون تومان بفروشد. این فیلم نسبت به هفته گذشته ۶ هزار قطعه بلیت معادل ۱۹۹ میلیون تومان کمتر فروخت.

رتبه سوم جدول فروش نیز مانند هفته‌های اخیر در اختیار «سگ‌بند» به کارگردانی مهران احمدی است که ۲۷ هزار قطعه بلیت به ارزش ۸۶۳ میلیون تومان فروخت. این فیلم نسبت به هفته قبل، ۲ هزار قطعه بلیت بیشتر فروخت و رشد فروش یافت.

فیلم سینمایی «چند می‌گیری گریه کنی ۲» ساخته علی توکل‌نیا با فروش ۲۸ هزار قطعه بلیت معادل ۸۴۹ میلیون تومان رتبه چهارم جدول فروش را در اختیار دارد؛ رقمی که تقریبا معادل فروش هفته قبل آن است.

فیلم «هناس» به کارگردانی حسین دارابی که نیمی از هفته را با طرح آزمایشی بلیت شناور در سینماهای حوزه هنری گذراند، از رتبه ششم جدول فروش هفته گذشته، به رتبه پنجم صعود کرد و جای «بدون قرار قبلی» را گرفت. این فیلم در این هفته ۲۷ هزار قطعه بلیت معادل ۷۱۵ میلیون تومان فروخت.

میانگین بهای بلیت «هناس» در این هفته، ۲۶ هزار و ۶۰۰ تومان بود، در حالی که میانگین بهای بلیت برای همه فیلم‌ها، ۳۱ هزار و ۷۰۰ تومان بود.

«بدون قرار قبلی» اثر بهروز شعیبی که در هفته گذشته رتبه پنجم را در اختیار داشت، در این هفته با فروش ۲۰ هزار قطعه بلیت، به گیشه‌ای ۶۰۶ میلیون تومانی دست یافت. این فیلم نسبت به هفته گذشته ۴ هزار قطعه بلیت و ۱۸۲ میلیون تومان رشد فروش داشت.

پس از ۶ فیلم رتبه‌های اول تا ششم که مجموعا ۹۰ درصد فروش هفتگی کل سینمای ایران را در اختیار داشتند، فیلم‌های «نقره داغ»، «بی‌صدا حلزون»، «والدین امانتی» و «مجبوریم» رتبه‌های هفتم تا دهم جدول را در اختیار گرفتند.

فیلم «بی‌صدا حلزون» ساخته بهرنگ دزفولی‌زاده تنها فیلم جدید این هفته سینماها است که با فروش ۶ هزار و ۷۰۰ قطعه بلیت به ارزش ۲۳۳ میلیون تومان، شروع مناسبی را در هفته اول ثبت نکرد.

بیشتر بخوانید

شروع ضعیف فیلم‌های جدید در گیشه/ «انفرادی» و «علف‌زار» هم‌چنان می‌تازند

مصطفی قاسمیان

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است