جزئیات اجرای ارکستر سمفونیک تهران به رهبری نصیر حیدریان/ لطفا حین اجرا دست نزنید! | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۲۴

جزئیات اجرای ارکستر سمفونیک تهران به رهبری نصیر حیدریان/ لطفا حین اجرا دست نزنید!

ارکستر سمفونیک تهران به رهبری نصیر حیدریان شب گذشته دوم تیرماه در تالار وحدت اجرا کرد.

به گزارش خبرنگار موسیقی خبرگزاری صبا، تالار وحدت پنجشنبه دوم تیرماه ۱۴۰۱ در ساعت ۲۱:۳۰ میزبان ارکستر سمفونیک تهران به رهبری نصیر حیدریان بود.

نکته قابل توجه اجرای روز گذشته حضور مهمانانی بود که متفاوت‌تر از افرادی به نظر می‌رسیدند که معمولا برای تماشای اجرای ارکستر سمفونیک حاضر می‌شوند.

در اولین اجرای این ارکستر به تاریخ دوم تیرماه که با ۲۵ دقیقه تاخیر شروع شد، ابتدا و در بخش اول، قطعه «شلیل» به آهنگسازی ثمین باغچه‌بان به عنوان اولین قطعه و پس از آن، سمفونی شماره ۱۰۴ ژوزف هایدن به اجرا درآمد.

ارکستر سمفونیک تهران این‌بار نسبت به اکثر اجراهای قبلی خود که همراهی حداقل ۸۰ نوازنده را با خود داشت، با تعداد کمتری از نوازندگان روی صحنه رفت. به‌خصوص در قطعه «شلیل» از ثمین باغچه بان که به عنوان اولین قطعه برای این اجرا در نظر گرفته شده بود، جای خالی گروه کر ارکستر، به وضوح احساس می‌شد. همراهی نکردن گروه کر در این قطعه باعث شد شروع این اجرا کمی بی روح به نظر برسد.

گروه کر ارکستر سمفونیک تهران که متشکل از خوانندگان حرفه ای و بعضا سرشناس بود سال‌ها پای ثابت اکثر اجراهای این ارکستر بوده است و در سال ۱۳۹۷ به دلایل مالی از سوی مدیران تالار وحدت منحل شد.

در بخش دوم پس از وقفه ای در آنتراکت، سمفونی کنسرتانت برای ویولن، ویولا و ارکستر «ولفگانگ آمادئوس موتسارت» با سولوی ویولن پدرام فریوسفی و سولوی ویولای امین غفاری در چهار موومان اجرا شد.

در پایان هر موومان مخاطبان حاضر در تالار، به تصور اینکه قطعه به پایان رسیده است شروع به تشویق گروه ارکستر می کردند که باعث  ایجاد خلل کوچکی در اجرای ارکستر می‌شد که این امر واکنش نصیر حیدریان رهبر ارکستر را به همراه داشت. شاید بهتر بود که در بروشور این اجرا، توضیحی برای مخاطبان دراین باره ذکر می‌شد.

آخرین اجرای این ارکستر جمعه سوم تیرماه ۱۴۰۱ خواهد بود و علاقه مندان می‌توانند بلیت این کنسرت را از سایت ایران کنسرت تهیه کنند.

نهال یوسفی پور

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است