معرفی اعضای هیات مدیره جدید انجمن زبان‌شناسی | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۲۵

معرفی اعضای هیات مدیره جدید انجمن زبان‌شناسی

مجمع عمومی عادی سالانه انجمن زبان‌شناسی ایران برگزار اعضای هیات مدیره هفتم این انجمن معرفی شدند.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی انجمن زبان‌شناسی ایران، مجمع عمومی عادی سالانه انجمن زبان‌شناسی ایران ساعت ۱۰ صبح روز پنجشنبه ۲ تیرماه ۱۴۰۱ در سالن حکمت پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار شد.

در این جلسه پس از حضور اکثریت اعضای پیوسته انجمن زبان‌شناسی ایران، شهین نعمت‌زاده ناظر جلسه و تشکیل هیات رییسه، رییس انجمن، گزارش فعالیت دوره ششم هیات مدیره را ارائه کرد.

نعمت‌زاده گفت: در این دوره علی‌رغم مشکلاتی که همه‌گیری کرونا ایجاد کرد، فعالیت‌های انجمن عمدتا به شکل مجازی ادامه یافت.

به گفته او، در سه سال گذشته انجمن ۵ همایش ملی، ۳ جلسه نقد کتاب، بیش از ۱۰ جلسه سخنرانی، یک بزرگداشت و مسابقه هایکوکتاب برگزار کرده و برنده یک دوره جایزه دکتر مقدم را نیز اعلام کرده است. همچنین ۳ همایش ملی و ده‌ها کارگاه و سخنرانی نیز با همکاری و مشارکت دیگر دانشگاه‌ها برگزار شده است.

شهین نعمت‌زاده از فعالیت‌های ویژه این دوره، تهیه برنامه راهبردی ده‌ساله انجمن، عضویت در مرکز بین‌المللی مطالعات اصطلاح‌شناسی (اینفوترم)، فراخوان جایزه دکتر ثمره برای نخستین‌بار و برگزاری سخنرانی بین‌المللی و تشکیل ۱۰ کارگروه تخصصی و برنامه‌ریزی برای مدرسه تابستانی ۱۴۰۱ را برشمرد. او همچنین از برخی مشکلات انجمن همچون مسائل مالی و مالیاتی و پرداخت نشدن حق عضویت‌ها و نداشتن دفتر مستقل سخن گفت. رییس انجمن بر ضرورت همکاری و حضور تمامی اعضای خانواده زبان‌شناسی در انجمن برای فعالیت پررونق‌تر تاکید کرد.

در ادامه، مسعود قیومی، بازرس انجمن، گزارش صورت‌های مالی سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ را ارائه کرد که به تصویب حاضران در جلسه رسید. سپس، روزنامه کثیرالانتشار برای درج آگهی با اکثریت آرا، روزنامه اطلاعات اعلام شد.

فاطمه عظیمی‌فرد به نمایندگی از هیات مدیره، برنامه راهبردی انجمن (۱۴۰۱-۱۴۱۰) را برای اطلاع حضار ارائه کرد که مورد تصویب حاضران قرار گرفت. متن کامل این برنامه در وبگاه انجمن قابل دسترسی است. برای تحقق بندهای مختلف این سند، ضروری است برنامه‌های عملیاتی در انجمن تدوین شد. مجمع عمومی قبل از انتخابات ۲مصوبه دیگر هم داشت. شرکت‌کنندگان با افزایش حق عضویت به میزان ۵۰ هزار تومان برای اعضای وابسته (دانشجویان کارشناسی ارشد)، ۱۵۰ هزار تومان اعضای پیوسته (به جز اعضای هیات علمی) و ۳۰۰ هزار تومان برای اعضای هیات علمی از سال ۱۴۰۲ موافقت کردند. همچنین مصوب شد با ارسال درخواست به وزارت علوم، در مصاحبه دکتری رشته زبان‌شناسی و گرایش‌های وابسته، امتیازی به عضویت در انجمن زبان‌شناسی ایران اختصاص داده شود.

در ادامه نیره جودی، دانشجوی دکتری زبان‌شناسی، به نمایندگی از دانشجویان پیشنهادهایی برای گسترش فعالیت‌‌های انجمن ارایه کرد. در این مجمع همچنین برنامه مدرسه تابستانی سال ۱۴۰۱ در تاریخ ۱۶ و ۱۷ شهریور در شیراز اعلام شد.

در ادامه انتخابات هیات مدیره هفتم برگزار شد. نتایج به دست آمده به قرار زیر است:

اعضا اصلی:

۱. دکتر آزیتا افراشی ۳۱  رای

٢. دکتر سیامک صاحبی  ۲۷ رای

٣ دکتر مسعود قیومی ۲۵ رای

۴ دکتر حوریه احدی ۲۵ رای

۵ دکتر دکتر احسان چنگیزی ۲۴ رای

۶ دکتر گلرخ سعیدنیا ۲۲ رای

۷٫ دکتر ماندانا نوربخش ۲۰ رای

اعضا علی‌البدل:

۱٫     دکتر فریبا قطره ۱۶ رای

۲  .  دکتر بهزاد رهبر ۱۵ رای

بازرس:

بیتا قوچانی ۱۵ رای (بازرس اصلی)

نیره جودی ۱۴ رای (بازرس علی‌البدل)

مریم محمدی ۶ رای

مریم رمضانخانی ۲ رای

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است