روایت گروگان‌های سفارت آمریکا در «گروگانکشتگی» | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۴۰

روایت گروگان‌های سفارت آمریکا در «گروگانکشتگی»

رمان «گروگانکشتگی» نوشته نوید ظریف کریمی به همت انتشارات سوره مهر منتشر شد.

به گزارش صبا، «گروگانکشتگی» کتابی به قلم نوید ظریف کریمی از نویسندگان جوان مشهدی است که تازگی در انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده است.

این کتاب داستانی‌ست درباره گروگان‌های سفارت آمریکا در تهران که از سوی دانشجویان پیرو خط امام به اسارت درآمدند. در پی این اتفاق، نیروی زمینی ایالات متحده در ۵ اردیبهشت ۱۳۵۹ برای آزادسازی آمریکایی‌های گروگان گرفته‌شده با چندین بالگرد و هواپیما وارد حریم هوایی ایران شد که نهایتا با شکست به کشور خودشان بازگشتند.

پس از شکست عملیات نیروهای آمریکایی، گروگان‌های آمریکایی به مکان‌های مختلفی برده شدند تا امکان انجام عملیات‌هایی از این دست در آینده دشوارتر شود.

داستان کتاب هم درباره انتقال چند تن از این گروگان‌ها به مشهد و روایت‌هایی از آنها است.

این مستند تاریخی در قالب یک داستان تخیلی جای داده شده است تا مخاطب در ابتدا به داستان علاقه‌مند و سپس به واسطه آن از وقایع تاریخی و مستند آگاه شود.
کتاب در ۴۸ بخش و در مرکز آفرینش‌های ادبی کارگاه قصه و رمان حوزه هنری تولید شده است.

در بخشی از کتاب آمده است: «مهران با شتاب خود را به حیاط رساند و هراسان جواد را صدا زد. جواد، که از همان روز صبح فرازی کلتش را گرفته بود و ژ۳ به او تحویل داده بود، با اسلحه سنگین، پله‌های حیاط را تا ایوان بالا آمد و پرسید: «چی شده؟»
-یه نفر تو اتاقه.
– کدوم اتاق؟
-اتاق کناری گروگانا. همون که قفله.
جواد دست و پایش را گم کرده بود. با خودش فکر می‌کرد آخر یک نفر از کجا می‌تواند وارد خانه شود؟ در حالی که همه راه‌ها توسط او و بقیه بسته بود! به مهران»

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است