نگارش فیلمنامه جدید در ژانر اجتماعی/«روسی» در مرحله مونتاژ | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۲۲
علی اکبر ثقفی خبرداد:

نگارش فیلمنامه جدید در ژانر اجتماعی/«روسی» در مرحله مونتاژ

درحال نوشتن فیلمنامه جدیدم که در ژانر اجتماعی ساخته می شود هستم و به زودی برای دریافت پروانه ساخت آن اقدام خواهم کرد. نویسنده و تهیه کننده این اثر خودم هستم ولی کارگردان آن تاکنون معلوم نشده است.

علی اکبر ثقفی تهیه کننده و کارگردان سینما در واکنش به نمایش فوتبال های جام جهانی در سینماهای کشور به «صبا» گفت: این موضوع به نفع سینما نیست و فقط به نفع سالن داران است، چون هرچیزی مدیوم خودش را دارد، مانند این است که در استادیوم فیلم نشان دهیم!
وی در پاسخ به این سوال که نیمی از سود فروش بلیت های فوتبال به صاحبان فیلم تعلق می گیرد، این موضوع می تواند جبرانی برای پخش این بازی ها باشد یا خیر؟ توضیح داد: با این کار صورت مسئله پاک شده است و برای من این موضوع جالب نیست. هر چیزی آداب خودش را دارد، همانطور که بازی گل کوچک روی سن سینما غیر معقول است، نمایش فوتبال در سالن های سینما هم غیر معقول است. حق و حقوق فیلم فقط مادی نیست و این که پولی به صاحبان فیلم داده می شود قانع کننده نیست. کارگردان در ابتدا دوست دارد فیلمش دیده شود و بعد به بُعد مالی آن نگاه کند. صاحب فیلم  باید اثر فیلم بر مخاطب را ببیند.
ثقفی در ادامه افزود: ممکن است در هنگام نمایش یک فیلم نصف سالن سینما خالی باشد، ولی آن نصفی که فیلم را می ببینند برای صاحب اثر بسیار ارزشمند است. ما میوه فروش نیستیم که محصول خود را در سردخانه بگذاریم که گران شود. سینما آداب و مدیوم خود را دارد و مسلما کسانی که به سینما می آیند کمتر به دیدن فوتبال می روند. تب فوتبال جام جهانی داغ است و اگر این موضوع باب شود، ممکن است در آینده فوتبال های لیگ و داخلی کشور هم در سالن های سینما نمایش داده شود.
تهیه کننده فیلم «روسی» در خصوص آخرین وضعیت این فیلم نیز افزود: این هم اکنون فیلم مراحل مونتاژ را سپری می کند.

او درباره آخرین فعالیت هایش نیز افزود: د رحال نوشتن فیلمنامه جدیدم که در ژانر اجتماعی ساخته می شود هستم و به زودی برای دریافت پروانه ساخت آن اقدام خواهم کرد. نویسنده و تهیه کننده این اثر خودم هستم ولی کارگردان آن تاکنون معلوم نشده است.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است