شرح «ماجرای نیمروز» در «سینمای ایرانی» | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۳۳

شرح «ماجرای نیمروز» در «سینمای ایرانی»

«ماجرای نیمروز» عنوان فیلمی است که این هفته در برنامه «سینمای ایرانی» برای مخاطبان اسپانیایی زبان شبکه هیسپان تی‌وی مورد نقد و بررسی قرار می گیرد.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی صداوسیما، برنامه «سینمای ایرانی» با اجرای اسوالدو کانالز که هر هفته ضمن نمایش یک فیلم سینمایی ایرانی، با دعوت از عوامل و کارشناسان به بررسی آن می پردازد، در این قسمت فیلم سینمایی «ماجرای نیمروز» به کارگردانی محمدحسین مهدویان و نویسندگی ابراهیم امینی را با مصاحبه با کارگردان فیلم، سید محمود رضوی تهیه کننده، هادی حجازی فر بازیگر و محمدحسین سبحانی عضو سابق مجاهدین خلق به نقد و بررسی می گذارد.

داستان فیلم به ترورهای سال ۱۳۶۰ به دست گروه مجاهدین برمی‌گردد. این درگیری‌ها پس از برکناری ابوالحسن بنی‌صدر به عنوان رییس‌جمهور توسط مجلس شورای اسلامی شدت می‌گیرد. گروه‌های ضدحکومت مانند مجاهدین خلق دست به جنگ داخلی در ایران پس از برکناری ابوالحسن بنی‌صدر و ترورهای موفق مقامات ارشد حکومت می‌زنند. از سوی دیگر، سازمان اطلاعات کشور و اطلاعات سپاه با همکاری هم درصدد دستگیری اعضای گروه منافقین هستند. در این میان، روابط سابق بین یکی از اعضای سپاه و زنی از اعضای گروه منافقین که در گذشته در دانشگاه همکلاسی بودند، ماجراهایی می‌آفریند و…

مهرداد صدیقیان، احمد مهرانفر، هادی حجازی فر، مهدی زمین پرداز، محیا دهقانی، لیندا کیانی، حسین مهری، جواد عزتی، مهدی پاکدل، امیرحسین هاشمی و… در این فیلم سینمایی ایفای نقش کرده‌اند.

«ماجرای نیمروز» به تهیه‌کنندگی سیدمحمود رضوی محصول سال ۱۳۹۵، در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر در ۹ رشته نامزد دریافت جایزه سیمرغ بلورین شد و در نهایت ۵ جایزه به این فیلم تعلق گرفت.

برنامه «سینمای ایرانی» (Cine Iraní) به تهیه کنندگی و کارگردانی فهمیه اسماعیل پور، از جمله برنامه های پربیننده شبکه اسپانیایی زبان تلویزیون است که معرفی قابلیت های سینمای ایران و سینماگران ایرانی را در دستور کار دارد.

این برنامه امروز شنبه ۴ تیرماه ساعت ۱۹:۰۰ به وقت تهران روی آنتن شبکه هیسپان تی وی می رود و تکرار آن روز یکشنبه در ساعت های ۱۱:۳۰،۲:۳۰و ۲۳ و روز دوشنبه ۹:۳۰ پخش می شود. علاقه‌مندان می توانند با مراجعه به لینک  https://www.hispantv.com/showprogram/cine-irani/791 این برنامه را در وب‌سایت شبکه هیسپان تی وی مشاهده کنند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است