ماجرای جمع چند نفره برای تصمیم‌گیری درباره فیلم‌های «مساله‌دار» چیست/ اسامی احتمالی افراد | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۳:۵۳

ماجرای جمع چند نفره برای تصمیم‌گیری درباره فیلم‌های «مساله‌دار» چیست/ اسامی احتمالی افراد

به نظر می‌رسد شورایی که فیلم «برادران لیلا» را بررسی کرده است، بازبینی فیلم‌های به گفته مدیر سازمان سینمایی «حساسیت‌زا و مسئله‌دار» را نیز برعهده دارد.

به گزارش خبرنگار سینمایی صبا، بر اساس اخبار اخیر منتشرشده به نظر می‌رسد شورا یا گروه تازه‌ای در سازمان سینمایی برای بازبینی بعضی فیلم‌های حاشیه‌دار تشکیل شده است.

امروز شنبه ۴ تیرماه گفتگویی از روح‌الله سهرابی مدیرکل دفتر نظارت بر عرضه و نمایش فیلم سازمان سینمایی منتشر شد که از تشکیل این جمع یا گروه پرده برمی‌داشت. او درباره فیلم «شیشلیک» به مهر گفت: طبیعی است که هر فیلم بنابر شرایط اجتماعی، سیاسی و فرهنگی که در هر مقطعی بر جامعه حاکم است، با ملاحظاتی هم مواجه باشد. در این شرایط یک جمع ۷-۸ نفره از سوی ریاست سازمان معرفی می‌شوند تا درباره فیلمی که ذاتا حساسیت‌زا و مسئله‌دار است و لحن خاصی دارد، با در نظر داشتن فضای روحی جامعه و ظرفیت اجتماعی، تصمیم‌گیری کنند تا ببینند آیا این فیلم مناسب اکران در یک مقطع خاص هست یا نه؟

این در حالی است که جواد نوروزبیگی تهیه‌کننده فیلم سینمایی «برادران لیلا» نیز ۲۶ خردادماه در گفتگو با برنامه رادیویی سینمامعیار، از بازبینی این فیلم پیش از حضور در جشنواره فیلم کن، در شورایی تازه خبر داده بود. او گفته بود: «برادران لیلا» در یک شورای اولیه که با نظر رییس سازمان سینمایی تشکیل شد، قبل از حضور در جشنواره کن، ۲-۳ مرتبه دیده شد و افراد حاضر در این شورا (محمد خزاعی، حبیب ایل‌بیگی، محمدحسین نیرومند، پژمان لشگری‌پور و هاشم میرزاخانی) ۸ اصلاحیه به فیلم دادند که ۳-۴ مورد آن همان موقع اعمال شد و من و سعید روستایی تعهد دادیم بعد از نمایش فیلم در کن راجع به بقیه موارد به تعامل برسیم.

به نظر می‌رسد که اعضای شورای موصوف که سهرابی از آن نام برده است، مشتمل بر همان افرادی است که پرونده فیلم «برادران لیلا» را بررسی کرده‌اند.

پاییز ۱۴۰۰ نیز نام پژمان لشگری‌پور، حبیب ایل‌بیگی و محمدحسین نیرومند به عنوان اعضای کمیته سه نفره‌ای که فیلم‌های دارای پروانه نمایش را بازبینی و اجازه اکران عمومی آن را صادر می‌کردند، مطرح شده بود.

مصطفی قاسمیان

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است