کتاب‌سوزی و نسل‌کشی مغول‌ها در کاخ سعدآباد! | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۱۳
صبا از کنسرت - نمایش «سی‌صد» گزارش می‌دهد؛

کتاب‌سوزی و نسل‌کشی مغول‌ها در کاخ سعدآباد!

کنسرت نمایش «سی‌صد» به کارگردانی امیر جدیدی پس از یک تعویق کوتاه روی صحنه رفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صبا، کنسرت – نمایش «سی‌صد» با طراحی و نوازندگی سهراب پورناظری و کارگردانی امیر جدیدی با موسیقی تهمورس پورناظری و صدای رضا بهرام و تهیه کنندگی حسین توتونچیان، از اول تیرماه و البته با چند روز تعویق در اجرا در کاخ سعدآباد روی صحنه رفت و این نمایش شب گذشته ۴ تیرماه، چهارمین شب از اجراهای خود را پشت سر گذاشت.

متن این کنسرت – نمایش توسط محمد رحمانیان و بر اساس کتاب «فارنهایت ۴۵۱» اثری از ری بردبری نوشته شده است و داستان کتاب‌سوزی و نسل کشی مغول‌ها را در نیشابور روایت می‌کند. امیر جدیدی که کارگردانی کنسرت – نمایش «سی‌صد» را برعهده دارد، خود نیز در کنار بازیگرانی چون جواد عزتی، مهران غفوریان، طناز طباطبایی، دلنیا آرام، عرفان ناصری، منوچهر علی‌پور و نیما سکوت در این نمایش به نقش‌آفرینی می‌پردازد. همچنین بازیگران پیشکسوتی چون رضا کیانیان و علی نصیریان در بخش ویدیو مپینگ کنسرت نمایش، ایفای نقش کرده‌اند.

قبل‌تر در خبرها آمده بود که ماهور الوند از بازیگران حاضر در صحنه این نمایش است اما شب گذشته در تاریخ ۴ تیر ماه ۱۴۰۱ طناز طباطبایی به جای او روی صحنه حضور داشت و دلیل این جایگزینی، تعهد ماهور الوند به حضور در پروژه‌ای دیگر عنوان شده است، بنابراین پیش‌بینی می‌شود که تا روز پایانی این اجرا، همچنان طناز طباطبایی روی صحنه این نمایش حاضر باشد.

بلیت‌های کنسرت – نمایش «سی‌صد» از ۷۰ هزار تا ۶۹۵ هزار تومان در سایت ایران کنسرت به فروش می‌رسد که البته آنچه در ظاهر این نمایش بسیار به چشم می‌آمد، پرهزینه بودن آن است. از لباس و گریم سنگین بازیگران گرفته تا تجهیزات ویدیو مپینگ و صدابرداری و جایگاه پروتابل تماشاچیان که با ارتفاع قابل توجهی ساخته شده بود، ظاهرا می‌توانست گران بودن بلیت‌ها را کمی توجیه کند.

آنچه بیش از هرچیز توجه مخاطبان را در این نمایش به خود جلب می‌کند هنرنمایی بازیگر و خواننده‌ای به نام دلنیا آرام بود که به جرات می‌توان گفت در تمام لحظه‌های حضورش، صحنه را تمام و کمال از آن خود کرده بود. دلنیا آرام نه تنها به خوبی از عهده ایفای نقشش که باید با گویش و لهجه‌ای خاص همراه می‌بود، برآمد بلکه کنترل او بر صدایش، هم در حین اجرای دیالوگ‌ها و هم در حین آواز، تماشاگران را به وضوح شگفت زده کرده بود.

نکته قابل توجه دیگر در کنسرت نمایش «سی‌صد»، برخورد مخاطب با جنبه دیگری از توانایی‌های رضا بهرام در هنر خوانندگی است. به نظر می‌رسد که رضا بهرام در این کنسرت – نمایش با چالشی جدی روبه‌رو بوده و البته به خوبی هم از عهده آن برآمده است. می‌توان گفت این کنسرت – نمایش فضای خوبی برای معرفی چهره‌ای تازه و مواجهه با توانایی‌هایی است که قبلا به چشم نیامده بود.

قرار بود این نمایش از تاریخ ۲۷ خرداد روی صحنه باشد اما از سوی مدیران مجموعه سعدآباد به تعویق افتاد. دست‌اندرکاران پروژه «سی‌صد» درباره دلایل این تعویق صحبتی نکردند اما وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در همان تاریخ و در فضای مجازی خود به تعطیلی این مجموعه فرهنگی به دلیل برنامه‌های ریاست جمهوری و حضور هیاتی از ونزوئلا اشاره کرده بود.

اجرای ۳۱ خرداد ماه کنسرت نمایش «سی‌صد» نیز به تاریخ ۱۰ تیر ماه ۱۴۰۱ موکول شد و بلیت‌فروشی آن در سایت ایران کنسرت شروع شده است.

نهال یوسفی‌پور

پایان پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است