کد تخفیف پلتفرم‌های نمایش خانگی

به گزارش واحد بازرگانی صبا، در گذشته‌ای نه چندان دور، برای تماشای فیلم‌های روز باید حتما به یک سینما می‌رفتید، بلیط تهیه می‌کردید و در سالن سینما به تماشای فیلم می‌نشستید. این روش جذابیت‌های خود را داشت اما سختی‌هایی نیز داشت؛ صف‌های طولانی بلیط، تماشای فیلم در لباس‌های رسمی و موارد دیگر از معایب این روش بودند. امروزه با پیدایش پلتفرم‌های نمایش خانگی چون فیلیمو و نماوا، شما می‌توانید به راحتی در منزل خود بنشینید و به تماشای انواع فیلم‌ها و سریال‌ها بپردازید. این پلتفرم‌ها مزایای زیادی دارند و حق اشتراکشان نیز نسبتا پایین است. همچنین کدهای تخفیف زیادی نیز منتشر می‌کنند که هزینه اشتراک آن‌ها را تا حد زیادی پایین می‌آورد. این روزها برای بسیاری از خریدهای آنلاین شامل اشتراک انواع پلتفرم‌ها، کد تخفیف ارائه می‌شود. بسیاری از مردم پیش از خرید هر چیزی به دنبال کد تخفیف آن هستند تا هزینه کم‌تری پرداخت کنند. اگر شما هم به دنبال انواع کدهای تخفیف برای خرید آنلاین هستید، انواع مختلف کدهای تخفیف در موپُن قابل دسترسی است. برای دریافت
کد تخفیف موپُن کلیک کنید. در ادامه این گزارش نگاهی به پلتفرم‌های نمایش خانگی و کد تخفیف آن‌ها انداخته‌ایم.

پلتفرم‌های نمایش خانگی در این روزها

این روزها پلتفرم‌های زیادی برای نمایش خانگی به وجود آمده‌اند که دو مورد از شناخته‌شده‌ترین آن‌ها، فیلیمو و نماوا هستند. در اواخر سال 1394 پلتفرم فیلیمو برای اولین بار وارد صنعت نمایش خانگی کشور شد. پس از ورود پلتفرم فیلیمو به این صنعت، عرصه برای پلتفرم‌های دیگری چون فیلمنت، نماوا و… نیز فراهم شد.

نمایش خانگی، یک سیستم توزیع رسانه‌ای است که به کاربران امکان می‌دهد بدون دستگاه پخش ویدیوی سنتی و محدودیت‌های یک برنامه پخش ثابت معمولی به فیلم‌های روز کشور خود و دنیا دسترسی داشته باشند. جالب است بدانید که در قرن بیستم، پخش برنامه‌های تلویزیونی از طریق آنتن، رایج‌ترین شکل توزیع رسانه‌ای بوده است. در دهه 70، مصرف‌کنندگان به سمت روش‌های غیر سنتی تماشای محتوا سوق پیدا کردند که با ورود پلتفرم‌های نمایش خانگی به تلویزیون‌ها و رایانه‌های شخصی به اوج خود رسید.

بر خلاف پخش تلویزیونی، نمایش خانگی نیازمند یک اتصال اینترنتی با پهنای باند قابل توجه برای دسترسی به محتوای هر سیستم است. در سال 1380، سیستمی توسعه پیدا کرد که توزیع فیلم‌ها را از طریق بسته‌های سینمای دیجیتال امکان‌پذیر کرد. این فناوری از آن زمان خدمات خود را از تولیدات فیلم به برنامه‌های پخش تلویزیونی گسترش داده و منجر به نیاز به پهنای باند کمتری برای برنامه‌های نمایش خانگی شده است.

پلتفرم‌های نمایش خانگی می‌توانند محتوا را از طریق یک ست‌آپ باکس سنتی یا از طریق دستگاه‌هایی چون رایانه‌ها، تبلت‌ها و تلفن‌های هوشمند پخش کنند. کاربران نمایش خانگی می‌توانند به طور دائم محتوا را در دستگاهی مانند رایانه،DVR  یا لپتاپ دانلود کنند یا آنلاین تماشا کنند. در اکثر شرکت‌های کابلی و تلفنی، تماشای نمایش خانگی امکان‌پذیر است. با این پلتفرم‌ها کاربر یک برنامه ویدیویی را انتخاب می‌کند که بلافاصله شروع به پخش می‌کند، یا آن را دانلود می‌کند و در یک دستگاه DVR یا یک رایانه شخصی ذخیره می‌کند.

نقش رسانه‌ها نیز در محبوبیت این پلتفرم‌ها بی‌تاثیر نبوده است. پلتفرم‌های نمایش خانگی مبتنی بر اینترنت به علاوه بر فیلم‌ها و نمایش‌های فردی، دسترسی به بسته‌های محتوای سرگرمی ویدیویی را نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهند. رایج‌ترین این پلتفرم‌ها، فیلیمو و نماوا هستند که از مدل اشتراکی استفاده می‌کنند. این پلتفرم‌ها کاربران را ملزم می‌کنند برای دسترسی به مجموعه‌ای از فیلم‌ها، نمایش‌های تلویزیونی و سریال‌های اصلی ماهانه هزینه‌ای پرداخت کنند. در مقابل، آپارات، یکی دیگر از سیستم‌های مشابه مبتنی بر اینترنت، از مدلی با بودجه تبلیغاتی استفاده می‌کند که در آن کاربران می‌توانند بدون هزینه به بیشتر محتوای ویدیویی آن دسترسی داشته باشند، اما باید هزینه اشتراک برای محتوای ممتاز بپردازند. همچنین برخی از خطوط هوایی خدمات نمایش خانگی را به عنوان سرگرمی در حین پرواز به مسافران ارائه می‌دهند؛ حال از طریق صفحه نمایش ویدیویی تعبیه شده در صندلی‌ها یا پخش کننده‌های رسانه‌ای قابل حمل.

کدام پلتفرم نمایش خانگی را انتخاب کنیم؟

همانطور که در بخش‌های قبل ذکر شد، پلتفرم‌های نمایش خانگی زیادی وجود دارند که برخی از آن‌ها از محبوبیت بیشتری برخوردارند. هر یک از این پلتفرم‌ها مزایای خود را دارند و نمی‌توان به طور قطع گفت یک پلتفرم، بهترین نمایش خانگی را دارد. به عنوان مثال انتخاب پلتفرم تا حد زیادی به سلیقه شما بستگی دارد؛ چرا که برخی از فیلم‌ها و سریال‌ها مختص یک پلتفرم خاص هستند و در باقی پلتفرم‌ها پخش نمی‌شوند. چه بسا شما اشتراک تمام پلتفرم‌ها را خریداری کنید تا بتوانید همه سریال‌های مورد علاقه خود را تماشا کنید. حال در اینجا ما به بررسی دو پلتفرم فیلیمو و نماوا می‌پردازیم:

فیلم بی‌وقفه با فیلیمو!

فیلیمو، آرشیوی است از بهترین فیلم‌ها و سریال‌های سینمای ایران و جهان. این مجموعه به راحتی برای تماشا در فیلیمو در اختیار شما قرار گرفته است. فیلیمو زیرشاخه آپارات است. یکی از بهترین امکانات فیلیمو، هماهنگی کیفیت پخش فیلم یا سریال با سرعت اینترنت خانه شماست تا قطع و وصلی در پخش فیلم رخ ندهد و بتوانید بدون نگرانی و بدون ‌وقفه فیلم ببینید یا در صورت تمایل فیلم دانلود کنید.

به توجه به بالا بودن قیمت اینترنت در کشور، معمولا دغدغه اصلی در استفاده از نمایش خانگی میزان مصرف بالای اینترنت است. مخصوصا آن که غالبا مردم از اینترنت سیم‌کارت برای تماشای نمایش خانگی بهره می‌برند. حال، فیلیمو چاره‌ای برای این مشکل اندیشیده است! یکی از امتیازاتی که استفاده از فیلیمو برای کاربران دارد این است که فیلیمو از اینترنت رایگان برای نمایش محتوای خود، استفاده می‌کند. به عبارت ساده‌تر، هنگامی که اقدام به دانلود فیلیمو کنید و از این برنامه برای تماشای فیلم‌های مورد علاقه خود استفاده کنید، فیلیمو از حجم اینترنت شما کم نمی‌کند و بدین ترتیب هیچگونه هزینه اینترنت، برای تماشای ویدیوها و فیلم‌های مد نظر خود، پرداخت نخواهید کرد. البته لازم به ذکر است که صرفا دانلود فیلیمو و استفاده از این برنامه به تنهایی به این معنی نیست که می‌توانید رایگان از همه خدمات آن بهره‌مند شوید!

 

همانطور که ذکر شد شما باید برای استفاده از فیلیمو یک حق اشتراک ماهانه یا سالانه به انتخاب خودتان پرداخت کنید. از این طریق شما قادر به تماشای فیلم‌های موجود در آرشیو فیلیمو خواهید بود. البته این حق عضویت، چندان زیاد نیست و در مقایسه با آرشیو بسیار بزرگی که از همه انواع فیلم‌ها در اختیارتان قرار می‌گیرد، مبلغ زیادی حساب نمی‌شود. البته در استفاده از فیلیمو باید این نکته را در نظر داشته باشید که فقط اگر از اینترنت شرکت‌هایی که طرف قرارداد فیلیمو هستند استفاده کنید اینترنت شما رایگان محسوب خواهد شد. در غیر این صورت برای تماشای فیلم‌های فیلیمو، مجبور به استفاده از حجم اینترنت خود هستید که چندان هم به صرفه به نظر نمی‌رسد. در مورد حق اشتراک فیلیمو، لازم به ذکر است که فیلیمو به ارائه کدهای تخفیف اشتراک خود معروف است. انواع مختلفی از کدهای تخفیف فیلیمو ارائه می‌شود؛ از اولین عضویت گرفته تا کدهای اختصاصی. بسیاری از مردم به دنبال تخفیف اشتراک فیلیمو هستند، برای دریافت کد تخفیف فیلیمو می‌توانید به سایت موپُن مراجعه نمایید.

 

لذت از سریال‌ها با نماوا!

وبسایت نماوا، مانند فیلیمو یک سرویس آنلاین پخش فیلم و سریال به ‌صورت آنلاین است که با آن به مجموعه‌ای از سریال‌ها، فیلم‌ها و انیمیشن‌های ایرانی یا خارجی (به‌صورت دوبله‌) دسترسی دارید. شما در نماوا به فیلم‌ها و سریال‌های زیادی دسترسی خواهید داشت. تمام آثار موجود در نماوا با کیفیت‌های مختلف در اختیار شما قرار می‌گیرند. جالب است که این سرویس به ‌صورت هوشمند با سرعت اینترنت منزل شما هماهنگ می‌شود و پخش بدون قطع و وصل فیلم و سریال را برای شما ممکن می‌کند.

نماوا علاوه بر بخش ویدیویی، یک بخش بلاگ نیز دارد. بخش بلاگ نماوا مطالبی مانند نقد و بررسی فیلم‌های مختلف، اخبار روز سینمای جهان و موارد دیگری را در اختیار شما قرار می‌دهد. عضویت برای همه در سایت نماوا رایگان است. البته برای تماشای آنلاین فیلم‌ها و دیگر محتویات نماوا، باید حق اشتراک آن را پرداخت کنید. در حال حاضر شما با پرداخت یک هزینه کم می‌توانید به مدت یک ماه به محتوای این سایت دسترسی کامل داشته باشید. اینگونه می‌توانید هر زمان که مایل بودید به تماشای آنلاین فیلم یا سریال مورد علاقه‌ی خود بپردازید. لازم به ذکر است که حق اشتراکی که به نماوا می‌پردازید فقط برای دسترسی به فیلم‌ها و سریال‌های این سایت پرداخت می‌شود. بر خلاف فیلیمو، هزینه‌ی حجم اینترنتی که برای تماشای فیلم استفاده می‌کنید بر عهده‌ی خود شماست. برای اشتراک نماوا، کدهای تخفیف زیادی ارائه می‌شود. چه اشتراک شما ماهانه باشد چه سالانه، یک کد تخفیف مختص آن وجود دارد. بسیاری برای ثبت نام و خرید اشتراک نماوا، به دنبال کد تخفیف آن هستند تا هزینه کم‌تری پرداخت کنند. برای دریافت کد تخفیف نماوا کلیک کنید.

 

البته، اگر مشترک اینترنت شاتل باشید نماوا یک ویژگی عالی برای شما دارد. کاربرانی که اینترنت خود را از شرکت شاتل تهیه می‌کنند، می‌توانند بعد از خرید حق اشتراک خود در نماوا، بسته‌ی ترافیک رایگان شاتل را نیز بخرند تا امکان تماشای فیلم‌ها و سریال‌های سایت نماوا بدون کم شدن حتی یک مگابایت از ترافیک حجم اینترنت برایشان فراهم شود. به بیانی ساده‌تر، با انجام این کار اگر مشتری سرویس‌های حجمی شاتل هستید، ترافیک مصرفی در سایت نماوا در فاکتور شما حساب نمی‌شود و یا از حجم باقی‌مانده‌ی شما کم نمی‌شود.