توفان تام کروز در سینماهای دنیا/ «تاپ گان» اولین فیلم میلیاردی سال شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۵۷

توفان تام کروز در سینماهای دنیا/ «تاپ گان» اولین فیلم میلیاردی سال شد

فیلم «تاپ گان: ماوریک» در این آخر هفته از مرز یک میلیارد دلار فروش گذر کرد و به پرفروش ترین فیلم سال 2022 تبدیل شد.

به گزارش صبا به نقل از ورایتی، فیلم پرهزینه آمریکایی «تاپ گان: ماوریک» محصول پارامونت و اسکای دنس همچنان در گیشه پرفروش است. این فیلم در این آخر هفته توانست از مرز یک میلیارد دلار عبور کند.

«تاپ گان: ماوریک» به اولین فیلم سال ۲۰۲۲ و دومین فیلم دوران کرونا (پس از «مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست» محصول سونی با فروش ۱٫۹ میلیارد دلار در گیشه) تبدیل شد که از یک میلیارد دلار فروش گذر کرد. جالب‌تر اینکه «ماوریک» این موفقیت درخشان را بدون اکران در چین یا روسیه دو تا از بازارهای بزرگ اکران به دست آورده است.

«تاپ گان: ماوریک» پس از تنها ۳۱ روز اکران، به اولین فیلم تام کروز در حرفه بازیگری اش تبدیل شد که فروشش در باکس آفیس جهانی از یک میلیارد دلار گذر کرد. پیش از این، «ماموریت: غیرممکن–فال اوت» محصول ۲۰۱۸ با با بازی این بازیگر ۷۹۱٫۱ میلیون دلار در سراسر جهان فروش کرده بود و به عنوان موفق‌ترین فیلم تام کروز شناخته می‌ شد.

پیش از این آخرِ هفته، دنباله فیلم اکشن «تاپ گان» با ۵۲۱ میلیون دلار پرفروش‌ترین فیلم سال در باکس آفیس داخلی آمریکا بود. حالا این فیلم در پنجمین آخر هفته اکرانش، ۳۰٫۵ میلیون دلار دیگر نیز به فروشش اضافه کرد و در رقابتی نزدیک با  فیلم تازه وارد «الویس» بر جایگاه شماره یک جدول باکس آفیس داخلی آمریکا تکیه زد. «الویس» نیز که زندگی الویس پرسلی خواننده مشهور را روایت می کند در این هفته ۳۰٫۵ میلیون دلار در گیشه فروخت.

فیلم تازه تام کروز با ۴۸۴٫۷ میلیون دلار فروش در گیشه بین الملل، مجموع فروش خود را به رقم خیره کننده یک میلیارد و ۶ میلیون دلار رساند. همین فروش به اندازه ای بود که این فیلم توانست از فیلم ماجراجویی «دکتر استرنج ۲» محصول مارول و دیزنی (۹۴۳ میلیون دلار) پیشی بگیرد و به پرفروش ترین فیلم سال در گیشه جهانی تبدیل شود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است