۶ فیلمنامه خسرو معصومی تبدیل به کتاب شدند | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۲۱

۶ فیلمنامه خسرو معصومی تبدیل به کتاب شدند

کتاب «سه گانه برف» خسرو معصومی شامل 6 فیلمنامه از این کارگردان سینما منتشر و هفته آینده رونمایی می‌شود.

به گزارش صبا، کتاب «سه گانه برف» اثر خسرو معصومی شامل ۶ فیلمنامه از نوشته های این کارگردان سینما است که از سوی نشر سیب سرخ منتشر شد.

خسرو معصومی درباره این کتاب عنوان کرد: من در طول زندگی هنری خودم ۱۴ فیلمنامه نوشته ام که از میان آنها ۶ فیلمنامه حاضر در این کتاب شامل «باد در علفزار می پیچد»، «رسم عاشق کشی»، «جایی در دور دست»، «تابو»، «خرس» و «کار کثیف» موفق تر بودند. احساسم این بود که خوانش این ۶ فیلمنامه با توجه به آثار سینمایی که از آنها ساخته شده است برای دانشجویان سینما و به خصوص علاقه‌مندان به نگارش فیمنامه جذاب و در روند کاری آنها موثر است. کما اینکه بسیاری از کارگردانان دیگر ایران از جمله آقای اصغر فرهادی هم این کار را کرده‌اند و کتاب فیلمنامه‌هایشان را منتشر کرده‌اند.

او ادامه داد: این ۶ اثر حاصل سی سال زحمت و تلاش من در این عرصه است. فیمنامه‌های موجود در این کتاب در نسخه تصویری سینمایی خود و در جشنواره‌های معتبر بین المللی صاحب جوایزی نیز شده‌اند و این جوایز نه صرفا به دلیل ساختار تکنیکال متن بلکه به دلیل درام و داستان نهفته در این کار به آن‌ها تعلق گرفته است.

این کارگردان سینما اظهار کرد: مخاطب این کتاب در دل این فیلمنامه‌ها با داستان بلند و حتی رمان مواجه است و همین جذابیت خوانش آن را افزایش می‌دهد. در کنار این مساله، رخ دادن داستان های این آثار در اقلیم مازندران و جذابیت بصری و حسی حاصل از آن در پیشبرد داستان نیز به جذابیت اثر افزوده است.

معصومی در پایان با اشاره به اینکه در کنار تجربه فیلمنامه نویسی دستی نیز بر آتش داستان‌نویسی دارد، بیان کرد: من مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه را هم طی سال‌های فعالیتم نوشته‎‌ام که هنوز منتشر نشده اند.

کتاب «سه گانه برف» شامل فیلمنامه‌ به نام‌های «باد در علفزار می پیچد»، «رسم عاشق کشی»، «جایی در دور دست»، «تابو»، «خرس» و «کار کثیف» است.

این کتاب ۱۱ تیر ماه و از ساعت ۱۹ در خانه هنرمندان ایران رونمایی می‌شود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است