فعلا به «ریپورتر» فکر می‌کنم/ ساخت یک فیلم ورزشی دیگر | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۲۴
مجتبی پوربخش در گفتگو با صبا:

فعلا به «ریپورتر» فکر می‌کنم/ ساخت یک فیلم ورزشی دیگر

کارگردان فیلم کوتاه «خداحافظ المپیک» که این‌روزها در پلتفرم «فیلیمو» درحال اکران است از ساخت فیلم جدیدش خبر داد.

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا، مجتبی پوربخش مجری، تهیه‌کننده تلویزیون و فیلمساز که در سال ۱۳۹۸ فیلم کوتاهی با عنوان «خداحافظ المپیک» را با بازی رامین راستاد و طاهره عمو زاده کارگردانی کرده‌ و این فیلم در پلتفرم «فیلیمو» در حال اکران است، درباره چگونگی شکل‌گیری ایده این فیلم و همچنین پروژه‌های جدیدی که در دست دارد با ما به گفتگو نشست.

مجتبی پوربخش درباره داستان فیلم «خداحافظ المپیک» گفت: این فیلم که حدودا سه سال پیش کلید خورده برگرفته از یک داستان واقعی است؛ داستان یک بانوی قایقران عضو تیم ملی که در پیست مرداب انزلی در حین تمرین جان خود را از دست داد و حدود یک هفته طول کشید تا جسدش پیدا شود. این اتفاق، خبر پر سر و صدا و تعجب‌آوری بود چون معمولا اعضا تیم ملی قایقرانی باید شنا بلد بوده و جلیقه نجات داشته باشند، بنابراین تصمیم گرفتم فیلم کوتاهی با این موضوع بسازم.

این کارگردان جوان درباره نحوه اکران فیلمش گفت: این فیلم بلافاصله بعد از تولید، در پردیس سینمایی مگامال و با حضور چند نفر از هنرمندان و ورزشکاران اکران خصوصی شد و با استقبال خوبی هم روبرو بود.

او با اشاره به اینکه پخش بین‌المللی فیلم «خداحافظ المپیک» را به شرکت «لیمو فیلم» با مدیریت محمد بخشی که خود کارگردان‌ فیلم کوتاه است سپرده است، توضیح داد: این فیلم در هفده جشنواره بین‌المللی از جمله جشنواره هایی در آمریکا، چین، کانادا، ایتالیا، پرتغال و مجارستان حضور پیدا کرده و موفق به کسب جوایز متعددی شده است که از آن میان می‌توان به جایزه سیلور بهترین فیلم در پنجمین جشنواره بین‌المللی «سندبار» Sandbar International Film Awards اشاره کرد.

از پوربخش درباره اکران فیلمش پرسیدیم و او در پاسخ گفت: دوست داشتم فیلمم خارج از جشنواره‌ها نیز دیده شود پس به فکر اکران آن در پلتفرم «فیلیمو» افتادم. آنها نیز درخواستم را تایید کردند و حالا فیلم «خداحافظ المپیک» در حال اکران در این پلتفرم است.

او همچنین اعلام کرد که در حال ساخت یک فیلم داستانی دیگر با سوژه‌ای ورزشی است که باید در آلمان فیلمبرداری شود پس قطعا هزینه زیادی خواهد داشت و از آنجایی که فیلم کوتاه خیلی حمایت نمی‌شود پیدا کردن سرمایه گذار هم برای آن کار آسانی نیست.

کارگردان فیلم کوتاه «خداحافظ المپیک» در انتها گفت: فیلم جدیدی که در حال ساخت آن هستم داستان یک کودک نابیناست که در آلمان زندگی می‌کند و دوست دارد به استادیوم برود. یک فیلم ۱۵-۱۶ دقیقه‌ایست و هنوز اسمش را نهایی نکرده‌ام اما فعلا به اسم «ریپورتر» برای آن فکر می‌کنم.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است