تشکیل آرشیو ملی نمایشنامه‌های تالیفی در مجموعه تئاترشهر | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۱۸
رییس مجموعه تئاترشهر خبر داد:

تشکیل آرشیو ملی نمایشنامه‌های تالیفی در مجموعه تئاترشهر

رییس مجموعه تئاترشهر از  برنامه ریزی برای تشکیل آرشیو ملی نمایشنامه های تالیفی در کتابخانه و مرکزاسناد این مجموعه طی هفته های آینده خبر داد.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر، سید محمدجواد طاهری رییس تئاترشهر از آغاز برنامه ریزی ها برای تشکیل آرشیو ملی نمایشنامه های تالیفی نمایشنامه‌نویسان کشورمان در کتابخانه و مرکز اسناد این مجموعه خبر داد.

وی درباره برخی جزییات این پروژه بیان کرد: تئاتر شهر تهران به عنوان نماد ملی تئاتر کشور، در راستای ارج نهادن به هنر فاخر نمایشنامه‌نویسی بنا دارد تا نسبت به ثبت و حفظ نمایشنامه های تألیفی در کتابخانه این مجموعه اقداماتی را انجام دهد.

 طاهری افزود: امیدوارم این اقدام بتواند در آینده ای نزدیک شرایط موثر و مناسبی را برای جمع آوری آثار نمایشی درام نویسان ایرانی و تشکیل «آرشیو ملی نمایشنامه نویسی» فراهم کند. به اعتقاد من چنین فرآیندی می تواند ضمن ایجاد یک مرکز معتبر برای تدوین و ثبت و ضبط آثار نمایشنامه نویسان ایرانی، محل مناسبی برای مراجعه و دسترسی فعالان حوزه تئاتر، پژوهشگران و دانشجویان هنرهای نمایشی و سایر رشته های دیگر باشد.

رییس مجموعه تئاتر شهر در پایان درباره دیگر جزییات این طرح پژوهشی گفت: طی روزهای آینده از طریق روابط عمومی مجموعه نحوه ارسال نمایشنامه ها و ثبت آنها در کتابخانه و مرکز اسناد هنرهای نمایشی، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است