«هبوب» به ایتالیا می‌رود | پایگاه خبری صبا
امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۲۹

«هبوب» به ایتالیا می‌رود

انیمیشن «هبوب» به کارگردانی مهسا سامانی برای حضور در بخش مسابقه هجدهمین جشنواره فیلم «لاگو» در ایتالیا پذیرفته شد.

به گزارش صبا به نقل از ارتباطات و اطلاع رسانی مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی، انیمیشن «هبوب» به کارگردانی مهسا سامانی برای حضور در بخش مسابقه هجدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «لاگو» در ایتالیا پذیرفته شد. «هبوب» در بخش مسابقه کودکان یونیسف پذیرفته شده است. این جشنواره از ۳۱ تیر تا ۸ مردادماه برگزار می‌شود.

ویویانا کارلت، بنیانگذار جشنواره فیلم لاگو گفته است: «در یک شب تابستانی، مردم روستایم را تصور می‌کنم که صندلی‌هایشان را از خانه بیرون می‌آورند و به حیاط یا دریاچه می‌روند تا چیز جدیدی ببینند، چیزی که قبلاً در اینجا دیده نشده است: سینمای زیر ستاره‌ها.»

جشنواره فیلم «لاگو» در سال ۲۰۰۵ میلادی تاسیس شده و شامل بخش های مختلف رقابتی و کارگاه‌های آموزشی است. جشنواره ای که به دیدگاه های جدید و غیرمنتظره اختصاص دارد. امسال بیش از ۳ هزار فیلم کوتاه از سراسر جهان به جشنواره ارسال شده است، اما فقط حدود ۱۰۰ فیلم برای بخش‌های جشنواره انتخاب شده است.

در بخش مسابقه کودکان یونیسف که مورد حمایت یونیسف است، ۲۱  فیلم از لهستان، مکزیک، فرانسه، بلغارستان، روسیه، سوییس، آلمان، یونان، اسپانیا، ایتالیا و ایران به نمایش درخواهند آمد. هدف از برگزاری این بخش ایجاد سرگرمی و تفکر، برای پاسخگویی به نیازهای مخاطبان جوان که جشنواره همواره به آن توجه ویژه ای داشته، است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است