«شماره ۱۷ سهیلا» به دلیل بی عدالتی همچنان در انتظار اکران است | پایگاه خبری صبا
امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۴۴
محمودغفاری:

«شماره ۱۷ سهیلا» به دلیل بی عدالتی همچنان در انتظار اکران است

«به دلیل بی عدالتی در اکران که این بی عدالتی اول ضعیف ترهارا نابودمی کند، باعث شده افرادی مانند ما که فیلم های فرهنگی و اجتماعی می سازند در این بی عدالتی آسیب بیشتری ببینند.»
محمود غفاری کارگردان فیلم «شماره ۱۷سهیلا» در ارتباط با آخرین وضعیت این فیلم سینمایی به «صبا» گفت: ما خیلی وقت است که پروانه نمایش را دریافت کرده ایم و قرارداد با پخش کننده هم داریم. ولی به دلیل بی عدالتی در اکران که این بی عدالتی اول ضعیف ترها را نابود می کند باعث شده افرادی مانند ما که فیلم‌های فرهنگی و اجتماعی می سازند در این بی عدالتی آسیب بیشتری ببینند.

وی در ادامه افزود: یکی از فیلم ها که از اکران نوروزی انصراف داده بود، برای اکران دوم نوروزی انتخاب شد، در صورتی که این مورد یک تخلف است و باعث ناامیدی ما از ادامه این شغل می شود. من با هزینه شخصی فیلمم را ساخته ام  و وقتی می بینم که انقدر راحت تخلف به وجود می آید چه تضمینی وجود دارد که پول فیلم های بعدی بازگردد؟ وقتی حاکمیت و سیستم در تمام مراحل تولید فیلم با نقش نظارتی حضور دارند و تمام سطوح تولید را از ابتدای ایده تا پایان دریافت پروانه نمایش کنترل می کنند نمی شود زمان اکران بی تفاوت باشد، چون تمام نظارتی که کرده علیه فیلم ساز تمام می شود.

غفاری درخصوص ساخت فیلم «داوود باید ترک کنه» که مدتی است پروانه ساخت دریافت کرده است توضیح داد: تا زمانی که فیلم «شماره ۱۷سهیلا» اکران نشود انگیزه ای برای ساخت این فیلم وجود ندارد. ما فکر می کردیم این فیلم را می توانیم اکران کنیم و به همین دلیل به دنبال پروانه ساخت «داوود باید ترک کنه» رفتیم که به دلیل جریانات پیش آمده به تعویق افتاد.

بنابراین گزارش، «شماره ۱۷ سهیلا» فیلمی به کارگردانی و نویسندگی محمود غفاری و تهیه‌کنندگی سید امیر سیدزاده است.

 این فیلم داستان دختری میانسال است که زمان ازدواج او به تأخیر افتاده و با توجه به مشکل ژنتیکی که دارد در تلاش است که هر چه سریعتر ازدواج کند تا بچه‌دار شود.

زهرا داوودنژاد، بابک حمیدیان، مهرداد صدیقیان و احسان امانی بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است