نامه رئیس دانشگاه علوم پزشکی برای بازگشت «طبیب»/ این برنامه در کرونا به مردم خدمت کرد

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا، برنامه «طبیب» که از شبکه سه صدا و سیما پخش می شد به دلیل بخشی از صحبت‌های کارشناسش که در  ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ یکی از دلایل شیوع آرتروز در ایرانیان را نماز خواندن عنوان کرده بود، از آنتن حذف شد.

اظهارنظر کارشناس برنامه علاوه بر مواجهه با واکنش‌های منفی در فضای مجازی، منجر به اطلاعیه ای از سوی معاونت سیما شد که در آن ذکر شده بود این برنامه به دلیل بی توجهی به استانداردهای تخصصی برنامه زنده، دعوت از فردی که بر خلاف دستورالعمل هاى سیما، سابقه عضویت در هیأت علمى دانشگاه را نداشت و همچنین ادعایى غیر علمی که موجب جریحه دار شدن احساسات پاک مخاطبان مومن شد، دیگر روی آنتن نمی رود.

پس از گذشت یک هفته از وقفه در پخش این برنامه پیمان طالبی گوینده رادیو و مجری برنامه تلویزیونی «طبیب» در صفحه شخصی خود با انتشار متنی نوشت که هنوز درباره بازگشت این برنامه بر روی آنتن هیچ تصمیمی گرفته نشده است.

و اما در پی این ماجرا به تازگی نامه ای رسمی از سوی علیرضا زالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیما فرستاده شده است.

در بخشی از این نامه آمده است: مهار کرونا در روزهای اخیر به کمک همبستگی ملت شریف ایران و تلاش بی وقفه مدافعان سلامت، مؤثر شد.

او نقش رسانه ها را یکی از ارکان اصلی سلامت جسم و روان در بحران جهانی دانست.

او یادآور شد: رسانه ملي نيز با هدايت هاي حضرتعالی موفق گرديده است بخش بزرگی از مسئوليت آگاهی بخشی حداكثرى، ارتقاء سواد و مبارزه با پديده اينفودميك رابه نحو احسن اجرا نمايد.

او ضمن قدردانی از مسئولیت پذیری های سازمان صدا و سیما در حوزه اجتماعی، ادامه داد: در اين بين يكي از توليدات ارزشمند این سازمان، برنامه ای در حوزه سلامت و پزشكی با عنوان «طبيب» بود كه در دوران مبارزه با بيماری كرونا از كانال های بسيار تاثیرگذار در انتقال پيام هاى موفق بهداشتى و درمانى به ملت ايران بود.

زالی خواستار شد با عنايت به اثرگذارى اين گونه توليدات بر ارتقاء سلامت عمومى، پیمان جبلی دستور بدهد اين برنامه مجدد به مدار توليد و پخش بازگردد.

او در پایان نامه اطمینان خاطر داد که اين دانشگاه نيز با بهره گيری از چهره هاى سرآمد پزشكى و حوزه سلامت كشور درباره تامين محتوا و هرگونه همكارى هاى بين بخشى با این سازمان و برنامه، تمام تلاش خود را به كار می گیرد.

انتهای پیام/

Normal 0 false false false X-NONE AR-SA /* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:"Table Normal";
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-priority:99;
mso-style-parent:"";
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin:0cm;
mso-para-margin-bottom:.0001pt;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:11.0pt;
font-family:"Arial",sans-serif;
mso-ascii-font-family:Arial;
mso-ascii-theme-font:minor-latin;
mso-hansi-font-family:Arial;
mso-hansi-theme-font:minor-latin;
mso-bidi-font-family:Arial;
mso-bidi-theme-font:minor-bidi;
mso-ansi-language:#1000;}