نامه رئیس دانشگاه علوم پزشکی برای بازگشت «طبیب»/ این برنامه در کرونا به مردم خدمت کرد | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۰۵

نامه رئیس دانشگاه علوم پزشکی برای بازگشت «طبیب»/ این برنامه در کرونا به مردم خدمت کرد

علیرضا زالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در نامه به رئیس صداوسیما خواستار بازگشت برنامه «طبیب» به آنتن شد.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا، برنامه «طبیب» که از شبکه سه صدا و سیما پخش می شد به دلیل بخشی از صحبت‌های کارشناسش که در  ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ یکی از دلایل شیوع آرتروز در ایرانیان را نماز خواندن عنوان کرده بود، از آنتن حذف شد.

اظهارنظر کارشناس برنامه علاوه بر مواجهه با واکنش‌های منفی در فضای مجازی، منجر به اطلاعیه ای از سوی معاونت سیما شد که در آن ذکر شده بود این برنامه به دلیل بی توجهی به استانداردهای تخصصی برنامه زنده، دعوت از فردی که بر خلاف دستورالعمل هاى سیما، سابقه عضویت در هیأت علمى دانشگاه را نداشت و همچنین ادعایى غیر علمی که موجب جریحه دار شدن احساسات پاک مخاطبان مومن شد، دیگر روی آنتن نمی رود.

پس از گذشت یک هفته از وقفه در پخش این برنامه پیمان طالبی گوینده رادیو و مجری برنامه تلویزیونی «طبیب» در صفحه شخصی خود با انتشار متنی نوشت که هنوز درباره بازگشت این برنامه بر روی آنتن هیچ تصمیمی گرفته نشده است.

و اما در پی این ماجرا به تازگی نامه ای رسمی از سوی علیرضا زالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیما فرستاده شده است.

در بخشی از این نامه آمده است: مهار کرونا در روزهای اخیر به کمک همبستگی ملت شریف ایران و تلاش بی وقفه مدافعان سلامت، مؤثر شد.

او نقش رسانه ها را یکی از ارکان اصلی سلامت جسم و روان در بحران جهانی دانست.

او یادآور شد: رسانه ملی نیز با هدایت های حضرتعالی موفق گردیده است بخش بزرگی از مسئولیت آگاهی بخشی حداکثرى، ارتقاء سواد و مبارزه با پدیده اینفودمیک رابه نحو احسن اجرا نماید.

او ضمن قدردانی از مسئولیت پذیری های سازمان صدا و سیما در حوزه اجتماعی، ادامه داد: در این بین یکی از تولیدات ارزشمند این سازمان، برنامه ای در حوزه سلامت و پزشکی با عنوان «طبیب» بود که در دوران مبارزه با بیماری کرونا از کانال های بسیار تاثیرگذار در انتقال پیام هاى موفق بهداشتى و درمانى به ملت ایران بود.

زالی خواستار شد با عنایت به اثرگذارى این گونه تولیدات بر ارتقاء سلامت عمومى، پیمان جبلی دستور بدهد این برنامه مجدد به مدار تولید و پخش بازگردد.

او در پایان نامه اطمینان خاطر داد که این دانشگاه نیز با بهره گیری از چهره هاى سرآمد پزشکى و حوزه سلامت کشور درباره تامین محتوا و هرگونه همکارى هاى بین بخشى با این سازمان و برنامه، تمام تلاش خود را به کار می گیرد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است