نمایش ۳۸ اثر دیده نشده در نمایشگاه «مینیمالیسم و کانسپچوال آرت» | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۵:۰۴

نمایش ۳۸ اثر دیده نشده در نمایشگاه «مینیمالیسم و کانسپچوال آرت»

۳۸ اثر دیده نشده از گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران برای نخستین بار به نمایش درآمدند.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی موزه هنرهای معاصر تهران، در نمایشگاه «مینیمالیسم و کانسپچوال آرت» که شامل آثاری از آثار گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران هستند، ۳۸ اثر برای نخستین بار نمایش داده شده است.

در این نمایشگاه ۳۸ اثر از هنرمندانی از جمله سل له ویت، اد راشا، شوساکو آراکاورا، دانلد جاد، رابرت موریس، پیتر استرویکن، کیت سونیر، دیتر روث، بورلی پپر برای اولین بار به نمایش در آمده است.

نمایشگاه «مینیمالیسم و کانسپچوال آرت» با هدف نمایش بخشی از آثار گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران به ارائه آثاری می‌پردازد که متعلق به دوران آغاز تا اوج این دو جریان تاریخ هنر در دهه‌های میانی قرن بیستم هستند. همچنین آثاری از هنرمندانی از مکاتب دیگر که بر شکل‌گیری هنر مفهومی تاثیر داشته یا از آن تاثیر گرفته‌اند در این نمایشگاه حاضر هستند.

هدف این نمایشگاه پیروی از تقسیم بندی‌های مرسوم نیست بلکه قصد دارد با بازخوانی دو مفهوم جریان‌ساز در میانه قرن بیستم به تحلیلی از محتوای فکری و تاثیرات و میراث این دو جریان دست یابد.

نمایشگاه «مینیمالیسم (کمینه گرایی) و کانسپچوال آرت (هنر مفهومی)» با ارائه بیش از ۱۳۰ اثر از ۳۴ هنرمند به کیوریتوری بهرنگ صمدزادگان تا ۲۷ شهریور ماه ادامه دارد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است