یک نامه‌ دیگر به رئیس صداوسیما/ حوزه سلامت را تقویت کنید | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۰۶

یک نامه‌ دیگر به رئیس صداوسیما/ حوزه سلامت را تقویت کنید

علیرضا مرندی رئیس فرهنگستان علوم پزشکی، طی نامه‌ای رسمی از پیمان جبلی رئیس صدا و سیما خواستار توسعه شبکه سلامت سیما شد.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلوزیون صبا، علیرضا مرندی رئیس فرهنگستان علوم پزشکی طی نامه‌ای رسمی به پیمان جبلی رئیس صدا و سیما، خواستار توسعه شبکه سلامت سیما شد. این نامه همچنین بر تلاش شبکه سلامت تلویزیون، رادیو سلامت و شورای سلامت در جهت ارتقای سطح سواد سلامت جامعه تاکید دارد. او همچنین خواستار شد شورای سیاستگذاری سلامت تضعیف نشده بلکه با استفاده از افراد تخصصی تقویت شود.

متن نامه از این قرار است: با احترام، همانطور که مستحضرید سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، ماموریت خطیر هدایت و مدیریت فرهنگ و افکار عمومی جامعه و وظایف متعددی از جمله آگاهی و ترویج سبک زندگی سالم اسلامی ایرانی در میان آحاد ملت را بر عهده دارد و به فرموده حضرت امام راحل (ره) نقش یک دانشگاه بسیار ارزشمند را ایفا می‌کند. یکی از موضوعات مهم در این خصوص ارتقاء فرهنگ و سواد سلامت جامعه و آحاد آن در ابعاد جسمی، روانی، اجتماعی و به ویژه معنوی می‌باشد.

او در ادامه نوشت: اخیراً شایعاتی در مورد حذف یا کاهش فعالیت شبکه سلامت به گوش می‌رسد که امیدوارم صحت نداشته باشد. اتفاقاً دو روز قبل خدمت مقام معظم رهبری در مورد جایگاه سلامت در جمهوری اسلامی ایران عرایضی داشتم و به دلیل نقش بی بدیل سلامت جامعه در پیشرفت و توسعه کشور و نیز تامین رضایت مردم و نقش انسان سالم در بهبود وضع اقتصادی خانواده‌ها و کشور و کاهش بار بیماریها و هزینه‌ها، مطالبی را به استحضار ایشان رساندم که در آن به نقش صدا و سیما هم اشاره ای نمودم. ایشان توصیه فرمودند که با توجه به جایگاه فرهنگستان علوم پزشکی، شخصاً مطلب را به حضرتعالی منعکس نمایم.

او در انتهای نامه، خواسته اش را مطرح کرد: تقاضا دارم دستور فرمائید شبکه سلامت صدا و سیما به گونه ای تقویت شود که عمدتاً مباحث آن در راستای پیشگیری و ارتقای سلامت جامعه و آن هم با بیان و زبان روان و ساده صورت پذیرد و حتی المقدور از ورود به موضوعات پیچیده تخصصی و فوق تخصصی و مباحثی که مبلغ تجهیزات و امکانات خیلی پیشرفته و گران پزشکی است خودداری شود. همچنین درخواست دارم دستور فرمائید شورای سیاستگذاری سلامت که سالهای طولانی ارائه خدمت می‌کرد ولی گاهی به دلیل عضویت اعضائی که به مسائل سلامت عمومی جامعه اشراف نداشتند دچار ضعف در عملکرد می‌شد، مجدداً احیاء شده و بر عملکرد آن با دقت نظارت به عمل آید. از عنایتی که می‌فرمائید سپاسگزارم و برای آن برادر عزیز آرزوی سلامت و توفیق روزافزون دارم.

این دومین نامه رسمی است که در این روزها در زمینه مسایل بهداشت به پیمان جبلی فرستاده می شود. پیش از این علیرضا زالی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی طی نامه‌ای درخواست کرده بود برنامه «طبیب» به روی آنتن بازگردد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است