جدیدترین تحولات آنتن رادیو ایران/ با برنامه‌ریزی به تابستان و محرم می‌رویم | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۰۸
مدیر رادیو ایران با صبا مطرح کرد؛

جدیدترین تحولات آنتن رادیو ایران/ با برنامه‌ریزی به تابستان و محرم می‌رویم

محمدجعفر محمد زاده مدیر رادیو ایران از افزوده شدن چند برنامه به جدول پخش تابستان و ویژه‌برنامه های محرم این رسانه خبر داد.

محمدجعفر محمدزاده نویسنده، پژوهشگر و مدیر رادیو ایران در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا، درباره اهم برنامه های تابستانی رادیو ایران اینگونه پاسخ داد: بهتر است بگوییم در تابستان چه برنامه‌هایی به جدول پخش رادیو ایران افزوده می‌شود، چون برنامه رادیو در هر فصل افزون بر حفظ چارچوب‌های کلی، تغییراتی می‌کند و رویکرد این شبکه هم متناسب با تابستان تغییر می‌کند.

او افزود: مثلاٌ برنامه «راه شب» از ۱۲۰ دقیقه به ۱۵۰ دقیقه رسیده و یک بخش «قصه‌های شاهنامه» که روایت شمسی فضل‌اللهی از داستان‌های شاهنامه است اضافه شده است. چند برنامه تازه هم وارد جدول شده، از جمله «ایرنآوا» که از هفته قبل آغاز شده است در روزهای پنجشنبه‌ ساعت ۲۲ پخش می شود. این برنامه به موسیقی نواحی ایران می‌پردازد و برنامه‌ای با پشتوانه پژوهشی است که با حضور کارشناسان موسیقی نواحی تولید و پخش می‌شود، همچنین تازه‌های دفتر موسیقی و سرود سازمان هم در این برنامه معرفی می‌شود.

محمدزاده از دیگر برنامه های تابستان اینگونه گفت: «جام جم انجمن شعر ایران» برنامه دیگری است که در جدول پخش تابستان است که در آن ضمن دعوت از شاعران پیشکسوت، در هر برنامه چند شاعر جوان شعر می‌خوانند و ظرفیت‌های شعر معاصر ارائه می‌شود. «صبح جمعه با شما»، «کوی نشاط»، «یک دو صدا»، «خانه و خانواده» و… نیز کاملا رویکرد اوقات فراغت و تابستانی خواهند داشت.

مدیر رادیو ایران درباره برنامه های ماه محرم نیز بیان کرد: در محرم رادیو، فضایی متفاوت دارد و تلاش ما این است که بیشتر به جنبه معرفتی عاشورا بپردازیم. بعضی برنامه‌ها ویژه دهه محرم و بعضی از ابتدای محرم آغاز می‌شوند مثلا مسابقه استعدادیابی «یک دو صدا» در حوزه تعزیه و نغمات آیینی تولید خواهد شد. «عقیق» با هدف پوشش بهترین سخنرانی‌های دهه محرم به ویژه برنامه‌های حسینیه امام خمینی پخش خواهد شد. «خیمه‌گاه خورشید» نیز از اول محرم تا شام غریبان ساعت ۲۳، مصائب اهل بیت را با زبان تعزیه که یکی از هنرهای فاخر ایرانی است، بیان می‌کند.

او در پایان از دیگر برنامه های رادیو ایران که در ماه محرم پخش خواهند شد، گفت: «روایت رهایی» برنامه‌ای است که از روز اول محرم تا پایان صفر، حادثه عاشورا و وقایع پیش و پس از آن را برای مخاطب به صورت روایی_نمایشی بازگو می‌کند. در دهه اول محرم «عشق است» و «آتش و خون» جایگزین برنامه «ایرانشهر» خواهند شد که این برنامه ها فضای عزا و عاشورایی را در عصر، برای مردم می سازد. «حسینیه ایران» نیز برنامه‌ای است که گلچین سخنرانی‌های محرم به ویژه حسینیه امام خمینی را را بازتاب می‌دهد. «مشاعره عاشورایی» هم به جای «قرار شاعرانه» پخش خواهد شد.

پگاه زارعی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است