فروش میلیون دلاری «پسر دلفینی» در روسیه/ در تدارک نسخه سریالی و ساخت عروسک هستیم | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۱۱
محمد‌امین همدانی با صبا مطرح کرد:

فروش میلیون دلاری «پسر دلفینی» در روسیه/ در تدارک نسخه سریالی و ساخت عروسک هستیم

تهیه کننده انیمیشن «پسر دلفینی» درباره جزییات اکران فیلمش در روسیه و برنامه اکران آن در ایران صحبت کرد‌.

به گزارش خبرنگار سینمایی صبا، انیمیشن «پسر دلفینی» که در سال ۱۳۹۹ به کارگردانی و نویسندگی محمد خیراندیش و تهیه‌کنندگی محمدامین همدانی تولید شد به تازگی اولین اکران خود را در روسیه و آسیای میانه تجربه کرد؛ تجربه‌‌ای موفق برای فیلمی که طی دو هفته سقف فروش یک و هفت دهم میلیون دلار را لمس کرده است.

این انیمیشن قرار بود برای اولین بار در سی و نهمین جشنواره ملی فیلم فجر اکران شود اما به دلیل قرار گرفتن در بخش غیررقابتی از حضور در جشنواره انصراف داد و حالا بعد از اکران در کشور روسیه، قرار است اوایل شهریور ۱۴۰۱ شاهد اکران آن در سینماهای ایران باشیم.

محمدامین همدانی تهیه‌کننده انیمیشن «پسر دلفینی» درباره جزییات اکران فیلمش در روسیه و برنامه ‌هایی که برای آینده در دست اقدام دارد به صبا گفت: ما توانستیم با بزرگترین توزیع‌‎کننده فیلم در روسیه به توافق برسیم. شرکت «CPS» پیشنهاد بالاترین هزینه را از بین سایر شرکت‌ها برای تبلیغات به ما داد پس با آن‌ها وارد قرارداد شدیم و در نتیجه فیلم ما در ۲۷۱۲ سالن به اکران درآمد و در دو هفته اول اکران توانستیم دومین رتبه فروش را در روسیه به دست آورده و مبلغی در حدود ۱۰۰ میلیون روبل معادل یک و هفت دهم میلیون دلار فروش داشته باشیم.

این تهیه‌کننده ادامه داد: ابتدا این فیلم به زبان روسی و به شکل بومی شده‌ای ترجمه و بازنویسی و سپس وارد مرحله صداگذاری و دوبله شد و به جرات می‌توانم بگویم دوبله‌ای که به زبان روسی انجام شد حتی به مراتب از دوبله فارسی بهتر و قوی‌تر بود.

از او درباره برنامه اکران «پسر دلفینی» در ایران پرسیدیم و در پاسخ گفت: پخش این فیلم به عهده علی سرتیپی خواهد بود. البته تاریخ دقیق اکران در ایران هنوز قطعی نشده است اما به طور حتم اوایل شهریور ماه ۱۴۰۱ شاهد اکران آن در سینماهای کشور خواهیم بود.

همدانی افزود: با توجه به موفقیتی که در روسیه شاهد آن بودیم و در ضمن به‌ دلیل داستان پرشگفتی و هیجان‌انگیز این فیلم می‌توانیم به فروش آن در ایران نیز خوش‌بین باشیم. من فکر می‌کنم سینمای کودک ایران قرار است اتفاق جذاب و خوبی را تجربه کند.

ساخت نسخه سریالی از «پسر دلفینی»

او با اشاره به وجهه‌ای که این فیلم می‌تواند در سینمای جهان کسب کند، خاطرنشان کرد: اشتباه است اگر فکر کنیم یک فیلمساز می‌تواند راه صدساله را یک‌شبه طی کند چون موفقیت مسیری پلکانی دارد، اما باید بگویم این فیلم یک سکوی پرتاب بزرگ برای من و تیم تولیدکننده آن محسوب می‌شود. این را نیز اضافه کنم که ما سعی کردیم عمر مفید این شخصیت و داستان را با تولید سریالی از همین فیلم، طولانی تر کنیم.

عروسک هم می سازیم

تهیه‌کننده انیمیشن «پسر دلفینی» از ساخت عروسک‌هایی از روی شخصیت‌های این فیلم خبر داد و گفت: یکی از مهم‌ترین بحث‌ها درباره انیمیشن تجاری‌سازی و ساخت عروسک از روی شخصیت‌های یک فیلم انیمیشنی است و ما سعی کردیم این کار را به شکل حرفه‌ای و با تمرکز بر کیفیت انجام دهیم. در حال حاضر نیز عروسک‌های این انیمیشن در مرحله تولید است و به زودی بازار را تکان خواهند داد چون ما سعی داریم توقع مخاطب ایرانی را از کیفیت عروسک‌ها کاملا برآورده کنیم.

وی درباره نحوه شکل‌گیری این اثر اینطور توضیح داد: ایده «پسر دلفینی» از اواخر سال ۱۳۹۴ شکل گرفت و فقط دو سال و نیم روی متن آن که خیلی هم سخت بود زمان گذاشتیم و مهمترین تمرکز ما بر این بود که نه فقط از لحاظ تصویر بلکه از راه داستان نیز جذابیت و گیرایی ایجاد کنیم و با توجه به بازخوردی که در اولین اکران داشتیم می‌توانم بگویم که موفق بوده‌ایم.

همدانی به خاموشی سینمای کودک در دوران شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: اگرچه یک عده از سینمای کودک ایران مایوس شده‌اند اما باید بگویم اتفاقات مهمی در راه است. دریچه امیدی باز شده و قرار است ناگهان تعدادی فیلم کودک همزمان با هم به مخاطبان ارائه شوند و من از مردم خواهش می‌کنم به نوبه خود از این سینما حمایت کنند چون بعد از ضربه ای که به سینمای کودک در دوران شیوع کرونا وارد شد، توجه نکردن مخاطبان به سینمای کودک می‌تواند ضربه‌ای جدی تر محسوب شود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است