مجسمه فردوسی با کمک متخصصان داخلی و خارجی مرمت می‌شود/ لنگه کفش مجسمه تناولی جمع‌آوری شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۱۱
معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی در گفتگو با صبا:

مجسمه فردوسی با کمک متخصصان داخلی و خارجی مرمت می‌شود/ لنگه کفش مجسمه تناولی جمع‌آوری شد

معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی درباره پیگیری وضعیت مجسمه میدان فردوسی و مجسمه پرویز تناولی توضیح داد.

به گزارش خبرنگار تجسمی صبا، چندی پیش خبری مبنی بر شستشوی نیمه‌کاره مجسمه میدان فردوسی که سال ۱۳۳۸ توسط استاد ابوالحسن صدیقی ساخته شده است، منتشر شد که حواشی زیادی را به همراه داشت تا جایی که رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران از شهرداری تهران خواست که به صورت عاجل این مساله را رفع کند.

از طرفی مسئولان شهرداری این خبر را تکذیب و اعلام‌ کردند که ۲ سال است هیچ عملیات مرمتی روی مجسمه میدان فردوسی انجام نشده است و این‌ مجسمه از سال ۸۸ دورنگ بوده است. این در حالیست که مشاهده های روزانه خبرنگار ما در طول سال ها نیز حاکی از آن است که این اتفاق به تازگی برای مجسمه رخ داده است.

حال مجید قادری معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار صبا درباره پیگیری این موضوع گفت: ما به‌طور کلی در حوزه مجسمه‌های شهرداری بنا داریم پیگیری جدی مرمت این آثار فاخر را در دستور کار داشته باشیم تا بتوانیم با کمک گرفتن از متخصصان داخلی و خارجی نسبت به مرمت مجسمه‌های شهری و به طور خاص مجسمه میدان فردوسی که به عنوان میراث فرهنگی ثبت شده است، اقدام کنیم.

او ادامه داد: مرمت این‌اثر اتفاق دقیق و حساسی است و نمی‌توان زمان مشخصی برای آن اعلام کرد زیرا باید برای این کار از متخصصان خارجی نیز دعوت کنیم.

او درباره قالب‌گیری از مجسمه‌های شهری توضیح داد: سال ۹۴ قالبی از اثر فردوسی برداشته شد زیرا یکی از سیاست‌های سازمان زیباسازی این‌ بود که قالب آثار فاخر شهری را بسازد و این‌ آثار به جای خاصی مانند باغ مجسمه انتقال پیدا کنند تا نمونه کپی آن‌‌‌ها در سطح شهر بمانند.

قادری در پایان درباره مجسمه پرویز تناولی در پارک شفق که چندی پیش لنگه کفشی بدون هماهنگی خانواده او برای مجسمه نصب شد، اظهار کرد: پیمانکاری که قطعه گم‌شده را ساخته و نصب کرده بود با خانواده استاد تناولی در ارتباط بود اما به طور کامل خواسته‌های آن‌ها را در ساخت اثر برآورده نکرده بود که در نهایت لنگه کفشی که چندوقت پیش برای مجسمه نصب شده بود، جمع‌آوری شد تا قطعه جدیر زیرنظر استاد تناولی و خانواده ایشان ساخته و نصب شود.

ندا زنگینه

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    100/867/118/000
  • بی‌بدن
    22/358/841/000
  • سال گربه
    10/639/228/500
  • آپاراتچی
    3/809/166/500
  • پرویز خان
    3/135/337/000
  • نوروز
    2/746/203/000
  • ایلیا جستجوی قهرمان
    2/310/894/500
  • آسمان غرب
    2/022/378/500