جایی که قانون نقض می‌شود خط قرمز ماست/ موارد اندکی که مشکل دارند برجسته می‌شوند | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۳۸
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به صبا:

جایی که قانون نقض می‌شود خط قرمز ماست/ موارد اندکی که مشکل دارند برجسته می‌شوند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت که در قبال تخطی از مجوزهای ارشاد و قانون برخورد خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار تئاتر صبا، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز ۱۴ تیرماه در حاشیه مراسم تجلیل از پدیدآورندگان آثار شایسته تجلیل سی‌و‌نهمین جایزه کتاب سال در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اگر ما معتقدیم که همه بخش‌های سرزمین ما آکنده از چهره‌های فرهنگی و هنری فاخر است، پس وظیفه ماست که از آن‌ها تجلیل کنیم و آن‌ها را الگو قرار دهیم. زمانی که ما در دولت جدید از عدالت فرهنگی صحبت می‌کنیم یعنی باید همه افراد را حمایت کنیم.

تسریع در صدور مجوز آموزشگاه‌ها

او ادامه داد:  قرارگاه محرومیت‌زدایی در حوزه فرهنگ و هنر از بهمن‌ ماه راه‌اندازی شده است و اکنون بیش از ۳۸ هزار نفر در حال آموزش هستند. من به معاونت هنری و بخش های دیگر هم گفته‌ام به کسانی که این دوره ها را با موفقیت سپری کردند، مجوز آموزشگاه بدهند تا خود این امر موجب تقویت اقتصاد فرهنگ و هنر در مناطق شود.

شورای ویژه ای را در بنیاد سینمایی فارابی تشکیل دادیم

وزیر ارشاد درباره ساخت فیلم‌های فاخر برای جشنواره فیلم فجر امسال تصریح کرد: ما شورای ویژه ای را در بنیاد سینمایی فارابی تشکیل دادیم و آن‌ها تاکنون پروژه‌های متعددی را آغاز کرده اند. تا تصویب فیلمنامه و شروع پیش‌تولید، زمان لازم است اما به امید خدا امسال در جشنواره فیلم فجر تمام حرف هایی که درباره تولید فیلم‌های فاخر زدیم، جامه عمل پوشیده می‌شود. با کارگردانان مختلف مذاکره شده و آن‌ها کار داده‌اند و پیش‌بینی من یک جشنواره متفاوت و نزدیک به آرمان‌های فرهنگ و هنر انقلاب خواهد بود.

قانون خط قرمز ما است

اسماعیلی در پاسخ به خبرنگار صبا مبنی بر توقف اجرای چند نمایش تئاتر در ماه‌های اخیر گفت: نمایش «مخاطب» که متوقف شده بود با رفع مشکلات مجدد تا پایان اجرا شد. ما در تمام امور و مباحث به قانون تمکین داریم و این را به دوستان هم گفته‌ام. جایی که قانون نقض می‌شود خط قرمز ماست. در این بحث کسی که از وزارت ارشاد مجوز می‌گیرد باید مطمئن باشد که کارش اجرا خواهد شد مگر اینکه در اجرا از مجوز و برخی موارد تخطی کند.

باید به فیلمنامه و نمایشنامه مجوز گرفته پایبند ماند

وزیر ارشاد اضافه کرد: در تئاتر ممکن است یک نمایشنامه با یک‌ مجموعه‌ای مجوز دریافت کند اما در اجرا دچار خطا شود‌ یا در موسیقی مثلا با شروطی مجوز صادر می‌شود و در اجرا هم آن شروط باید رعایت شود. این مورد را در حوزه فیلم‌ هم داشتیم که بعضا برای طرحی مجوز می‌گرفتند و چیز دیگری می‌ساختند. ما تاکید داشتیم که هر طرح و اجرایی که مجوز دریافت کرد باید همان ساخته و اجرا شود و ما از آن اجرا حمایت می‌کنیم و اگر از این امور تخطی شود، برخورد می‌کنیم.

او در پایان خاطرنشان کرد: در ماه داغ فرهنگ و هنر هستیم که مردم با اشتیاق از آن‌ها حمایت می‌کنند. ما در سال نزدیک به ۱۰ هزار مجوز تئاتر صادر می کنیم و متاسفانه موارد اندکی که مشکل دارند برجسته می‌شوند. در همین ماه در تهران بیش از ۱۶۰ کنسرت در حال اجرا است. ما با نقص و خطا برخورد می‌کنیم.

ندا زنگینه

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است