نمایش «سنگ‌های سفید و قلب‌های ناآرام» به یاد نسل‌کشی بوسنی و هرزگوین | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۰۳

نمایش «سنگ‌های سفید و قلب‌های ناآرام» به یاد نسل‌کشی بوسنی و هرزگوین

نمایشگاه عکس های مهدی صالحی به نام سنگ‌های سفید و قلب‌های نا آرام» از 20 تا 21 تیرماه در فرهنگسرای نیاوران برپا می‌شود.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران، ۲۰ تیر ماه در گالری شماره ۱ فرهنگسرای نیاوران، نمایشگاه عکس مهدی صالحی به نام «سنگ‌های سفید و قلب‌های نا آرام» به مناسبت بزرگداشت بیست و هفتمین سالگرد نسل کشی سربرنیتسا در بوسنی و هرزگوین به معرض نمایش در خواهد آمد.

این مجموعه، یکی از مجموعه عکس های تهیه شده با موضوع حادثه قتل عام مردم مسلمان سربرنیتسا و برنامه تشییع اجساد تازه یافت شده و حضور در راهپیمایی مارش میرا در کشور بوسنی است و شامل تصاویری از جلوه های مختلف این مراسم و شکل و شمایل ظاهری و روند برنامه ها و جزئیات آن و نیز واکنش ها و احساسات هزاران انسان مصیبت زده و داغدار است که هنوز پس از گذشت سال ها از این جنایت، نتوانستند آن را فراموش کنند.

در این نمایشگاه، ۵۰ تصویر منتخب از مراسم برگزار شده در بزرگداشت شهدای سربرنیتسا و نمادها و مکان‌های مرتبط با آن که در خلال سال های حضور در بوسنی و هرزگوین عکاسی شده است به معرض نمایش گذاشته می شود و همچنین این نمایشگاه به صورت همزمان در کشور بوسنی و هرزگوین نیز با نمایش ۲۵ عکس برگزار خواهد شد.

این نمایشگاه روایتی عاشقانه از مادران، همسران و فرزندان درگذشتگانی است که خانواده آنان هنوز نتوانسته‌اند یاد عزیزان خود را فراموش کنند و هر ساله به رغم سختی‌های طاقت فرسای مسیر صلح، برای حضور در این مراسم، گرمای سوزان و ناهمواری راه را به جان می‌خرند.

مراسم گشایش این رویداد ۲۰ تیرماه ساعت ۱۰ صبح با حضور رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و سایر مسئولان برگزار خواهد شد.

علاقه مندان برای بازدید از این نمایشگاه می توانند از ساعت ۱۰ تا ۱۹ به فرهنگسرای نیاوران مراجعه کنند. این نمایشگاه تا ۲۱ تیرماه ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است