نسخه جدید سایت «آقا بزرگ» تا اواخر تیر ماه در دسترس قرار می‌گیرد | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۰۰
خانه کتاب و ادبیات ایران خبر داد؛

نسخه جدید سایت «آقا بزرگ» تا اواخر تیر ماه در دسترس قرار می‌گیرد

نسخه جدید سایت «آقا بزرگ» به منظور ارتقای فنی در حال بازنویسی است و از اواخر تیرماه ۱۴۰۱ در دسترس مراجعه‌کنندگان قرار خواهد گرفت.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، سایت «آقا بزرگ» پایگاه اطلاعات نسخ خطی است که اطلاعات کتاب‌شناختی این نسخه‌ها را به صورت الکترونیکی در دسترس پژوهشگران، فهرست‌نگاران و نسخه‌شناسان قرار می‌دهد. نسخه جدید این سایت به منظور ارتقای فنی در حال بازنویسی است و از اواخر تیرماه ۱۴۰۱ در دسترس مراجعه‌کنندگان و علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

علاوه بر تقویت زیرساخت فنی سایت «آقا بزرگ»، در صورت تامین منابع مالی، محتوای اطلاعاتی آن نیز روزآمدسازی می‌شود که برای تامین بخشی از منابع مالی آن از همکاری و کمک سایر سازمان‌ها و نهادها نیز استقبال خواهد شد.

خانه کتاب و ادبیات ایران در مقطعی از زمان به دلیل احساس نیاز در کمبود فضای اطلاع‌رسانی درباره نسخه‌های خطی با همکاری کتابخانه ملی و کتابخانه مجلس شورای اسلامی اقدام به راه‌اندازی بانک کتاب‌شناسی نسخه‌های خطی در سایت «آقا بزرگ» کرد.

این سایت شامل ۲۳۰ هزار نسخه خطی در ایران و ۵۰ هزار نسخه مکتوب کهن کشورهای مختلف جهان مانند اروپا، شبه قاره و جهان عرب است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است