«برسد به دست فردا» تجمیح محتوای قرن ۱۴ و آینده‌نگاری قرن ۱۵ است | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۴۶
علی زارعان در گفتگو با صبا:

«برسد به دست فردا» تجمیح محتوای قرن ۱۴ و آینده‌نگاری قرن ۱۵ است

علی زارعان گفت که در برنامه «برسد به دست فردا» به اتفاقات قرن چهاردهم هجری پرداخته شده است.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا، برنامه «برسد به دست فردا» به کارگردانی فواد غفاریان و تهیه کنندگی علی زارعان، مجله ای تصویری است که هر پنجشنبه و جمعه ساعت۲۲:۳۰ از شبکه چهار سیما روی آنتن می رود.

علیرضا شجاع نوری، منصور ضابطیان، اردشیر رستمی و کیانا فرهی گردانندگان و مجریان بخش های مختلف این جُنگ شبانه هستند.

علی زارعان در گفتگو با خبرنگار صبا درباره روند شکل گیری این مجموعه تلویزیونی، عنوان کرد: طرح این برنامه برای چهار سال پیش است. در واقع سه سال قبل از شروع قرن جدید ایده ای مطرح کردم تحت عنوان «تجمیح محتوای قرن ۱۴ و آینده نگاری قرن ۱۵» و این برنامه از همین ایده شکل گرفت.

او افزود: در جهان از فرصت پایان قرن ۲۰ استفاده کردند و محتوا و قصه تولید و ماجراهای فراوانی را مطرح کردند اما ما به دلیل کرونا و التهابات اجتماعی – اقتصادی کمتر از این فرصت استفاده کردیم و می شد بیشتر از این به پایان قرن چهاردهم به عنوان فرصت احیای فرهنگی – اجتماعی نگاه کرد، اما نشد.

تهیه کننده این مجموعه توضیح داد: ولی من درحد توانم به اندازه یک برنامه تلویزیونی و به عنوان یک فرصت رسانه ای سعی کردم به آنچه که در صد سال اخیر گذشته و آرزوهایی که برای آیندگان داریم، بپردازم.

زارعان در رابطه با چالش های روند تولید برنامه گفت: چالش خاصی نداشتم زیرا فرصت و زمان مناسب بود و به مطالعه فراوان پرداختم و همچنین دوستانی به من کمک کردند تا بتوانیم محتوای خوب را به نوع مساعدی فراهم کنیم. ناگفته نماند که نقش فواد غفاریان که کارگردان مترجم است و می تواند محتوا را به تصویر تبدیل کند، بسیار پررنگ است و به کمک هم توانستیم یک برنامه خوب از دل این ایده دربیاوریم.

او در رابطه با محقق شدن اهدافش به عنوان تهیه کننده، تصریح کرد: برنامه‌ساز موظف است این اهداف را در مستطیل تصویر دنبال کند ولی تضمین اینکه برنامه خوب دیده شود، برعهده رسانه است و تهیه کننده در برخی زمینه ها کاری از دستش بر نمی‌آید.

علی زارعان درباره عناوین برنامه توضیح داد: «قدم زدن در تاریخ ایران»، «نامه ای به قرن بعد»، «صداهای گمشده»، «صدسال شعر فارسی» و … برخی از عناوین آیتم های تولیدی این برنامه است. هر قسمت ما یک موضوع خاص دارد به عنوان مثال یکی از قسمت های ما اسمش «جنگ جهانی دوم» است.

این تهیه‌کننده در پایان خاطرنشان کرد: «برسد به دست فردا» در ۵۲ قسمت ۹۰ دقیقه ای برای مخاطب تولید شده است که به نظر من ظرفیت تقطیع و پربازدید شدن در شبکه های اجتماعی را دارند به همین دلیل انتظار می رود به ۴۰۰ تکه ۳ الی ۵ دقیقه ای تقسیم و در فضای مجازی پخش شود البته این برنامه بیشتر در مورد قرن ۱۴ است و امیدوارم در سری جدید این برنامه بیشتر به آینده و قرن ۱۵ بپردازیم.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است