«چتر سفید» نمایشی در ستایش صلح | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۲۷
حمید گُلی عنوان کرد:

«چتر سفید» نمایشی در ستایش صلح

عموهای فیتیله ای این روزها در تالار هنر با نمایش «چتر سفید» میزبان بچه ها هستند.

«چتر سفید» با نویسندگی مهدی نیک روش و کارگردانی حمید گلی تا ۲۶ دی ماه ساعت ۱۷:۳۰ در تالار هنر به صحنه می رود.
علی فروتن، حمید گلی، محمد حاجی بابایی و سعید برجعلی در این نمایش ایفای نقش می کنند. موژان حاصلی پژوه، محمدرضا اصغری، عسل شاکری و امیرعلی محمدی نقش آفرینان کودک «چتر سفید» هستند.
با حمید گلی کارگردان نمایش گفت و گویی داشته ایم که می خوانید:
گلی درباره قصه و فضای نمایش «چتر سفید» به صبا، گفت: «چتر سفید» به جریان صلح می پردازد و نمایشی بی کلام است. یکی از نکات بارز این نمایش موسیقی زنده کار است و نوازنده همراه با نمایش، موسیقی می نوازد. ماجرا درباره خلبانی است که حامل پیامی برای پایان دادن به جنگ است که نیروهای متخاصم هواپیمای این خلبان را سرنگون می کنند. دو بازیگر کودک در کار حضور دارند که نقش های محوری به عهده شان است و به خلبان کمک می کنند که از این جریان نجات پیدا کند تا بتواند به ماموریتش برسد.
وی درباره اقبال مردم از این نمایش توضیح داد: تا امروز با اقبال عمومی مواجه شدیم و مردم کار را دوست داشتند، وقتی نظرات شان را به ما اعلام کردند متوجه شدیم که کار قابل فهم و موضوع هم برای شان جذاب بوده است. ارتباط گیری برای سن ۶ سال به بالا قابل هضم است.
فضای کار شاد است و لحظات کمدی داریم، با اینکه شاید به نظر برسد چون مقوله جنگ مطرح است کار خشونت دارد، ولی این بار برعکس رفتار کردیم و سعی کردیم زِبری این ماجرا را در دل لحظات و موقعیت های کمدی حل و تلطیف کنیم.
از دیگر عوامل نمایش می توان به: آهنگساز: رامین کهن، طراح صحنه: مهدی نیک روش، طراح لباس: سعیده دادگر، طراح گریم: حسین تبریزی، طراح پوستر و بروشور: رودابه کاشانی و نوازندگان: امین پروین و حداد حیدری اشاره کرد.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است