مستند «مثل درخت» در خوانسار رونمایی شد/ می‌توانیم این سرزمین را بسازیم | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۲۵

مستند «مثل درخت» در خوانسار رونمایی شد/ می‌توانیم این سرزمین را بسازیم

مراسم رونمایی از مستند «مثل درخت» در شهر زادگاه فضل الله جواهری شخصیت اصلی فیلم (یکی از کارآفرین های نمونه کشور) برگزار شد.

به گزارش صبا، شامگاه ۱۸ تیر ماه همزمان با شب عید قربان با حضور جمعی از هنرمندان، مسئولان و مردم خوانسار، دهکده گردشگری گلستان کوه شاهد اجرای سالار عقیلی و گروه موسیقی اش بود و در ادامه پس از تجلیل‌ها و سخنرانی ها فیلم مستند «مثل درخت» به کارگردانی محسن خانجهانی به نمایش درآمد.

در ابتدای این برنامه که اجرای آن را شهرام درخشان برعهده داشت، فضل الله جواهری کارافرین نمونه کشور روی صحنه دعوت شد.

فضل‌الله جواهری که سوژه اصلی مستند «مثل درخت » است، در سخنانی با اشاره به سختی‌‌هایی که در زندگی داشته و اینکه هیچ گاه به دنبال ثروتمند شدن نبوده است، گفت: من زندگی‌ام را از زیر صفر شروع کردم و همیشه سعی کردم کار کنم و آرزو داشتم و دارم آنچه را در توانم است برای کشورم انجام دهم. من زمانی که کار را شروع کردم به خدا امید داشتم و همیشه از خدا خواستم به من کمک کند. در این مسیر هر هزینه‌‌ای که کردم برایم برگشته است و هیچگاه به مشکل مالی برنخوردم. من سعی کرده‌ام، خادم مردم باشم و سراغ کارهایی بروم که همه انجام نمی‌دهند. هیچ گاه نخواسته‌ام پا جای پای کسی بگذارم چون معتقد بودم باید خودم باشم و ببینم در این مملکت چه کاره هستم و برای چه آمده‌ام.

او افزود: من فکر کردم که ما مردم هستیم که می‌توانیم این مملکت را بسازیم و اگر دست به دست هم دهیم مملکتی می‌سازیم که از ژاپن بالاتر باشد ولی منتها همیشه تفرقه بین ما بوده است و گفته‌اند اگر کسی کاری می‌کند یا به دنبال سود درآوردن است یا می‌خواهد کارهای آنچنانی انجام دهد. درصورتیکه من دنبال پول درآوردن نبودم و اگر می خواستم پول درآورم به خوانسار نمی‌آمدم. وقتی قرار باشد انسان از دنیا برود چه فرقی می‌کند صد هزار تومان داشته باشد یا صد میلیارد؟ آنچه مهم است، هدفی است که در زندگی داشته و کاری است که برای مردم انجام داده است.

فضل‌الله جواهری با اشاره به اینکه اگر ثمره‌ای داشته باشیم مهم است، تصریح کرد: من هم می‌توانستم پولم را به ترکیه و کانادا ببرم ولی نرفتم چون کشورم را از هر جای دیگر دنیا بیشتر دوست دارم. تمام دنیا را هم دیده‌ام البته نه برای تفریح بلکه برای مطالعه و اینکه ببینم چرا ما مثل آلمان و ژاپن نیستیم؟ این در حالی است که مردم ایران باهوش هستند ولی از باهوشی زیاد همه کاره هستند و بیکاره. ما اگر بتوانیم این هوش را در راه خودش استفاده کنیم والله که می‌توانیم کشور را بسازیم‌ و در همین خوانسار شرایطی فراهم کنیم که محصولاتی را صادر کنیم، منتها ما هیچ وقت همدیگر را باور نداشتیم.

او در پایان گفت: من آرزو دارم که یک روزی بتوانم تمام اهدافم را در کشور پیاده کنم. عمری از من باقی نمانده است ولی عشقم به کار مرا زنده نگه داشته و اگر کمک فکری و همکاری شود ایده هایی دارم که اجرای آن‌ها به نفع کشور خواهد بود البته اگر مسئولان مربوطه همراهی کنند.

در ادامه‌ لطفعلی بخشی یکی از استادان دانشگاه در رشته اقتصاد در سخنانی با اشاره به اینکه کسب و کار و کارآفرین‌ها در انواع مختلف تقسیم بندی می‌شوند، اظهار کرد: برخی کارآفرین‌ها پول خود را در کشورهای دیگر سرمایه گذاری می‌کنند، برخی دیگر صرفا کار خود را گسترش می‌دهند و اشتغال آفرینی ایجاد می‌کنند و گروه سومی هم وجود دارد که در کنار کار و گسترش آن، برای کشور هم کار خیر انجام می‌دهد و به نفع مملکت کار می‌کند و این موردی است که کشور به آن بسیار نیاز دارد. آقای جواهری از این دسته است و من برایش طول عمر آرزو می‌کنم.

در ادامه این مراسم با حضور رسول صدرعاملی کارگردان، منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما، یدالله کابلی استاد خوشنویسی، مجید پوراحمد مدیرعامل صندوق اعتباری هنر ، این صندوق با هدایایی از این کارآفرین نمونه تجلیل کرد.

سپس عبدالله جواهری پسر فضل الله جواهری در دقایق کوتاهی از پدرش و حمایت‌هایش گفت و از مادرش که در سالن حضور داشت یاد کرد و گفت که او چگونه حامی و پشتیبان پدرش بوده است.

در بخشی دیگری از مراسم پوستر فیلم «مثل درخت» که توسط بهزاد خورشیدی طراحی شده بود با حضور رسول صدرعاملی، محسن خانجهانی، بهزاد خورشیدی و همسر جواهری رونمایی شد.

در این بخش محسن خانجهانی کارگردان فیلم نیز گفت: من تمام سعی خود را انجام دادم که فیلم سفارشی نسازم و عین زندگی باشد و از سوی آقای جواهری در این مورد دستم باز گذاشته شد و الان به ساخت این فیلم افتخار می کنم.

در پایان غضنفری تنها روحانی حاضر در برنامه که اهل خوانسار بود، گفت که فضل الله جواهری چگونه بسیاری از جوانان را مشغول به کار کرده است.

او در ادامه ساعتی را به این کارآفرین هدیه و اظهار کرد که این ساعت عزیزترین یادگاری در بیت آن‌ها از سوی پدرش است.

در این برنامه که با پخش مستند «مثل درخت» به پایان رسید، سیف‌الله صمدیان، منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما ، نگار آذربایجانی کارگردان، شایسته ایرانی بازیگر، احمدرضا طایی، مهدی باقری، آرش قاسمی، کاوه معین‌فر، آرش زاهدی اصل از فعالان عرصه سینما حضور داشتند.

همچنین یدالله کابلی، حمیدرضا نوربخش، رضا بنفشه‌خواه، هوشنگ توکلی، نیکنام حسین پور هم به دعوت صندوق اعتباری هنر در این مراسم حضور داشتند.

آیین رونمایی از مستند «مثل درخت» به‌زودی در تهران هم برگزار خواهد شد.

عکس‌ها از یاسمن ظهور طلب و امیرحسین غضنفری است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است