رونمایی از «ایران کوچک من، شیراز» | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۰۰

رونمایی از «ایران کوچک من، شیراز»

نمايشگاه عکس‌ «پارامونت» مجيد بازايي همراه با رونمایی از کتاب عکس «ايران کوچک من، شيراز» در گالری آبان شیراز افتتاح می شود.

به گزارش صبا، نمایشگاه عکس‌ مجید بازایی عکاس شیرازی با عنوان «پارامونت» همراه با رونمایی از اولین کتاب آثار عکس این هنرمند با نام «ایران کوچک من، شیراز» ساعت ۱۸ جمعه ۲۴ تیر ۱۴۰۱ در گالری آبان شیراز افتتاح می شود.

۱۴ قطعه عکس این نمایشگاه و ۵۰ عکس منتشر شده در کتاب «ایران کوچک من، شیراز»، همگی در ژانر  عکاسی خیابانی هستند که برای اولین بار از این هنرمند به نمایش گذاشته می شوند.

مجید بازایی، سال‌هاست در زمینه‌ عکاسی خیابانی فعالیت دارد و در چندین نمایشگاه گروهی عکس در کشورهای ایتالیا، اسکاتلند و یونان هم حضور داشته است. بازایی در سال ۱۳۹۸ به همراه چند عکاس دیگر، نمایشگاه گروهی «لحظه نامیرا» را در شیراز برگزار کرد.

محجید بازایی در مقدمه کتاب «ایران کوچک من، شیراز» نوشته است: «شیراز، یکی از بزرگترین شهرهای ایران است که آن را بیشتر به باغ‌ها و مکان‌های دیدنی‌اش می‌شناسند اما شهر شیراز جدا از تاریخچه اش، قابل واکاوی است. شیراز معاصر را دیگر نمی توان تنها از مکان های گردشگری‌اش شناخت و نیاز بیشتری به بررسی ساکنان امروزی آن دارد. کمبود چنین کتاب های عکسی مرتبط با روزگار کنونی شهر و مردمان شیراز، مرا بر آن داشت، تا از زاویه دید خود، مجموعه پیش رو را ارایه دهم و با شما به اشتراک بگذارم»

مجید بازایی برای تهیه این کتاب با چندین عکاس شناخته شده مکاتبه داشته و نظرات آن‌ها را جویا شده است که بخشی از نظرات در ابتدای کتاب آمد است. نظر مایکل مکیل وینی، برنده لنز کالچر ۲۰۲۱ در بخش مجموعه عکس، ریچارد بِیکر، برنده ورلد پرس ۱۹۹۴ و چندین عکاس دیگر ازجمله این نظرها است.

مایکل مک وینی پس از مشاهده‌ی آثار مجید بازایی گفته است: «از تو ممنونم که این تصاویر را از شهر زیبایت شیراز نشانم دادی. گشت و گذار هدفمندات، حس و حال واقعی شهری که در آن عکاسی می کنی را به من منتقل کرد. واضح است در باب چینش و ویرایش عکس هایت تـأمل کرده ای و این تلاش، راه را برای بیننده هموار کرده است. با قرار دادن چهره‌ شَهرات در مرکز این مجموعه، درک بهتری را از بافت آن شهر برای مخاطب فراهم کرده‌ای.»

علاقمندان به بازدید از این نمایشگاه عکس می توانند هر روز تا پنجشنبه ۳۰ تیر صبح ها از ساعت ۱۰ تا ۱۳ و عصرها از ساعت ۱۶:۳۰ تا ۲۱:۳۰ به گالری آبان واقع در شیراز، خیابان عفیف آباد، حدفاصل کوچه ۱۸ و ۲۰ مراجعه کنند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است