تماشاخانه‌های سیار کانون راهی مقاصد جدید می‌شوند | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۲۹

تماشاخانه‌های سیار کانون راهی مقاصد جدید می‌شوند

ویژه‌برنامه «عید تا عید با تماشاخانه‌های سیار کانون» کار خود را از 15 تیر به مناسبت اعیاد قربان و عید غدیر آغاز کرد و تا 5 مرداد 1401 ادامه می دهد.

به گزارش صبا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، سه تماشاخانه‌ سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان پس از اجرا در استان‌های کشور به سوی استان‌های اردبیل، خراسان رضوی و البرز حرکت می‌کنند.

ویژه برنامه «عید تا عید با تماشاخانه‌های سیار کانون» به مناسبت اعیاد قربان و غدیر خم، از ۱۵ تیر آغاز شده و تا ۵ مرداد ۱۴۰۱ در استان‌های مختلف کشور ادامه خواهد داشت.

دومین تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری که در قالب این ویژه‌برنامه اجراهای خود از روز ۱۵ تیر آغاز کرده بود، پس از یک هفته اجرا در شهرهای شیرگاه، قائمشهر، بهشهر، ساری، جویبار، بابل، نور، رامسر، تنکابن، نشتارود، هچیرود، چالوس، کلاردشت، نوشهر، محمودآباد، آمل و فریدونکنار روز سه‌شنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۱ مازندران را به مقصد استان اردبیل ترک می‌کند.

استان اردبیل تا روز ۲۴ تیر ۱۴۰۱ میزبان این گروه است. تماشاخانه دوم کانون پس از اجرا در استان آذربایجان غربی، طی روزهای ۲۵ الی ۲۷ تیر، بار دیگر به مازندران بازمی‌گردد و تا روز ۵ مرداد بچه‌های این استان را میهمان برنامه‌های جذاب خود می کنند. این گروه، نمایش «رینارد روباهه» به کارگردانی احمد تیموری را در نکوهش دروغگویی، معرفی نعمت‌های خداوند و ترویج فرهنگ فداکاری اجرا می‌کنند.

تماشاخانه‌های سیار کانون پرورش فکری در این ویژه برنامه‌ها علاوه بر اجرای نمایش، برنامه‌های متنوع دیگری در قالب قصه‌گویی از سوی مربیان کانون بر اساس کتاب‌های کانون و قصه‌های بومی، معرفی کتاب، پخش فیلم‌های سینمایی و انیمیشن، مسابقه و سرگرمی نیز دارند.

گروه اول با نمایش «شهر پرندگان» اجراهای خود را از ۱۷ تیر در استان خراسان شمالی آغاز کرد و  پس از اجرا در شهرهای فاروج، شیروان، بجنورد، جاجرم، گرمه، سنخواست و اسفراین عصر سه‌شنبه ۲۰ تیر به کار خود پایان داد و به سوی خراسان رضوی حرکت کرد. طی روزهای ۲۲ تا ۲۴ تیر در استان خراسان رضوی می ماند و پس از آن روزهای ۲۵ الی ۲۷ تیر به استان خراسان جنوبی می رود و به اجرای نمایش و برنامه‌های شاد برای کودکان می پردازد.

بر همین اساس اجراهای گروه سوم تماشاخانه سیار کانون نیز که از روز ۱۹ تیر در آذربایجان شرقی حضور دارد، در منطقه آزاد ارس و شهرستان‌های اهر، ورزقان و تبریز مورد استقبال کودکان قرار گرفت. این گروه امروز ۲۱ تیر این استان را به مقصد استان البرز ترک می‌کند تا روزهای ۲۲ تا ۲۴ تیر، بچه‌های این استان در قالب ویژه‌برنامه کشوری «عید تا عید با تماشاخانه‌های سیار کانون» به تماشای نمایش «بچه‌های ایران» به کارگردانی مهدی قلعه بنشینند؛ نمایشی که به معرفی شهرها و آداب و رسوم و محصولات و مشاغل مختلف هر استان همراه با موسیقی‌های محلی منطقه می‌پردازد.

این تماشاخانه روزهای ۲۵ تا ۲۷ تیر به شهر قم می‌رود و در این شهر ویژه‌برنامه «بچه مسلمان» به کارگردانی محمدصادق مقدسیان با موضوع‌هایی چون مهربانی، دوستی، امید و شادی می‌پردازد، اجرا خواهد شد.

اجرای گروه‌های چهارم و پنجم نیز از روز ۲۲ تیر آغاز می‌شود و تا اول مرداد ادامه می‌یابد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است