«جواهر سرخ» بر معرفی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در جزیره هرمز تمرکز دارد | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۰۳
محمد رحیمی در گفتگو با صبا:

«جواهر سرخ» بر معرفی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در جزیره هرمز تمرکز دارد

محمد رحیمی تهیه‌کننده مسابقه «جواهر سرخ» درباره چالش‌های ساخت برنامه در جزیره هرمز توضیح داد.

محمد رحیمی تهیه کننده مسابقه «جواهر سرخ» که این روزها از شبکه نسیم پخش می‌شود در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا درباره روند شکل گیری این برنامه اظهار کرد: باتوجه به حساسیت‌هایی که در این مدت در جزیره هرمز وجود داشت و بنابر تاکید مقام معظم رهبری بر رسیدگی به ابعاد اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و… جزیره هرمز با توجه به شرایط سخت زندگی در آنجا، باید کارهایی صورت می‌گرفت. ما نیز با نگاه رسانه ای وارد برنامه سازی شدیم تا بتوانیم بخشی از سخنان مقام معظم رهبری را به زعم خود عملی کنیم.

رحیمی درباره فرآیند تولید این برنامه گفت: تقریبا خرداد ۱۴۰۰ اتاق های فکر را راه اندازی و طرح مورد نظر را بررسی کردیم. پس از ۵ ماه جمع بندی به این نتیجه رسیدیم که با نگاه موجود، یک مسابقه نمایشی را با معرفی ظرفیت های سرمایه گذاری برای جزیره هرمز تولید کنیم.

او ادامه داد: در این مدت با اندیشمندان مختلف، افراد صاحب نظر، استادان و… دانشگاه هم‌فکری کردیم و در نهایت برنامه «جواهر سرخ» با رویکرد مسابقه محور و اجتماعی در فضای باز جزیره، برگزار شد. همچنین در مرحله بعد به انتخاب کارگردان، مجری و عوامل پرداختیم.

این تهیه‌کننده چالش های خود در مسیر برنامه سازی را تبیین کرد: شرایط جزیره هرمز بسیار سخت است و ما با مشکل آب و سیمان برای دکور رو به رو بودیم، همچنین شرایط بد آب و هوای دریا ما را عقب می انداخت. خیلی از شرکت کنندگان و عوامل برای تردد به دلیل مسدود شدن دریا در بندر می ماندند تا اولین کشتی بیاید درنتیجه شرایط پشتبانی از تولید چنین برنامه ای بسیار سنگین و طاقت فرساست.

رحیمی درباره انتخاب شرکت کنندگان تصریح کرد: به فرموده مقام معظم رهبری شرکت های دانش بنیان باید محور مسئولیت اقتصادی قرار بگیرند، در همین راستا در این برنامه از تعدادی نخبه دعوت کردیم. همچنین ورزشکاران ملی که دچار حاشیه شده بودند و تعدادی هنرمند را به برنامه آوردیم تا بتوانیم فضای علمی و ورزشی را با هنر ادغام کنیم.

او افزود: ترکیب این افراد در سه گروه ۶ نفره است که باهم به رقابت می پردازند و از هر گروه یک نفر بالا می آید و این سه نفر به مرحله فینال می رسند. مهدی صباحی، شهرزاد کمالزاده، شبنم قلی خانی، مهران رجبی، شهرام عبدلی و سوسن پرور بازیگران این سه گروه هستند که در کنار شخصیت های ورزشی و علمی به رقابت می‌پردازند. قابل توجه است که یکی از افراد نخبه حاضر در این برنامه مخترع اولین دستگاه تشخیص کرونا در ایران است.

تهیه کننده این برنامه تصریح کرد: ورزشکاران شرکت کننده در این دوره از مسابقات مجتبی عابدینی شمشیرباز و زهره کودایی دروازه بان تیم ملی فوتبال ایران هستند.

رحیمی عنوان کرد: «جواهر سرخ» کار جدیدی است و در لوکیشن های زیادی فیلمبرداری شده است تا بتواند جاذبه ها و ظرفیت های جزیره هرمز را به مخاطبان نشان دهد. این مسابقه به کارگردانی سجاد شهریاری با اجرای کامران تفتی، پنجشنه و جمعه ساعت ۲۱:۳۰ در آنتن شبکه نسیم پخش می شود.

تهیه کننده «جواهر سرخ» ضمن قدردانی از مجری برنامه، گفت: انتخاب کامران تفتی به عنوان مجری به این دلیل بود که او خودش اهل جنوب است و به فرهنگ، آداب و گویش مردم جنوب آشناست و مفاهیم را بهتر می تواند به مخاطبان منتقل کند.

رحیمی توضیح داد: ما با نگاه اعتقادی و آرمانی وارد این موضوع و جزیره شدیم. برنامه‌سازان در این شرایط کمتر حاظرند از تهران بیرون بیایند و در جای دیگری برنامه تولید کنند اما ما با اعضای گروه سعی کردیم برنامه ای نوین با رویکرد اشتغال زایی و کارآفرینی داشته باشیم.

او در پایان گفت: علاقه‌مندیم با فراهم شدن شرایط، بتوانیم فصل های بعدی را در جزایر دیگر همچون چارک، بندر چابهار و … تولید کنیم. همچنین با توجه به ظرفیت های دفاع مقدس به تولید برنامه ای اجتماعی در منطقه آزاد اروند بپردازیم.

سابقه «جواهر سرخ» به تهیه کنندگی محمد رحیمی و کارگردانی سجاد شهریاری با اجرای کامران تفتی در جزیره هرمز شامل ۲۰ قسمت است و مدت زمان پخش آن ۱ساعت است.

 

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است